הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמישה סרטי מלחמה קשים ומרגשים
מאחת מיצירות הקולנוע המוכרות ביותר, 'להציל את טוראי ראין', ועד סרט אנימה יפני שמציג מלחמה אחרת ממה שאנו מכירים – אלו הם חמישה סרטים מומלצים ליום הזיכרון

אחת הדרכים להתמודד עם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל היא צפייה בסרטים. יש כאלה שיבחרו בסרט שינתק אותם מהיום הקשה, ויש את אלה שבוחרים לצפות ביצירות קולנוע שיגעו בנקודות הרגישות.

אם אתם שייכים לקבוצה השנייה, לפניכם חמישה סרטי מלחמה, מוכרים יותר ומוכרים פחות, שירגשו אתכם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


'1917'

 

הסרט '1917', זוכה פרסי הגלובוס ואוסקר בשנת 2019, הוא סרט מלחמה שביים והפיק סם מנדס, בין היתר על בסיס הסיפורים ששמע מפיו של סבא שלו מצד אביו.

הוויזואליה המיוחדת גורמת לסרט להיראות כאילו צולם בשוט אחד, מה שעוד יותר שואב וסוחף את הצופה. זאת נוסף לעלילה מותחת סביב שני חיילים שחוצים לשטח האויב כדי להעביר הודעה לאחד הגדודים שלהם שתמנע מהם ליפול למארב.

 

'להציל את טוראי ראין'

 

רבים מחשיבים את 'להציל את טוראי ראין' כאחד מסרטי המלחמה הטובים בכל הזמנים – מבחינת עלילה, צילום וגם סט שחקנים מרשים הכולל את טום הנקס, מאט דיימון ווין דיזל.

סצנות הלחימה הארוכות והקשות לצד הסיפור קורע הלב, של החזרת חייל לאמא שלו אחרי ששלושת אחיו נהרגו במלחמה, יגרמו לנשימה שלכם לעצור ולעיניים לדמוע.

 

'קבר הגחליליות' 

 

קצת שונה בנוף אבל לא פחות טוב – סרט האנימה 'קבר הגחליליות' מוכיח עד כמה לסיפור יש כוח, ללא קשר לצורה או למדיום שבו הוא מוצג.

וכך, למרות היותו סרט אנימציה, הוא לא מאבד מהריאליזם שלו או מטשטש את החיבור או הכאב. ואפילו ההפך, הוא מצליח לעורר צונאמי של רגשות על ידי סיפורם של שני ילדים קטנים במלחמת העולם השנייה, שמוצאים את עצמם מתמודדים עם המציאות האכזרית.

 

'במערב אין כל חדש' 

 

הסרט 'במערב אין כל חדש', העיבוד משנת 2022 שגם כן זכה בשלל פרסים ומועמדויות, מחזיר אותנו לשנת 1917 ומציג סיפור נוסף של מציאות קשה ותהליך התבגרות אכזרי של בנים שנאלצים להפוך לגברים.

העלילה, שבמרכזה עומד פאול באומר בן ה-17, מתרחשת במהלך מלחמת העולם הראשונה בחזית הגבול המערבי של גרמניה וצרפת, עם קרבות קשים שהביאו לבסוף למותם של כשלושה מיליון חיילים.

 

'השורד האחרון'

 

'השורד האחרון' הוא סרט מלחמה משנת 2013 העוקב אחר משימה כושלת של ארבעה אנשי צוות אריות הים באפגניסטן, שנשלחו בשנת 2005 לאתר את מנהיג הטליבאן אחמד שאה.

הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של מרקוס לוטרל, שהיה, כפי ששם הסרט מרמז, השורד האחרון במשימה.

לוטרל, אותו מגלם מארק וולברג – שגם היה שותף להפקת הסרט, נתקל בקבוצה של כפריים שמתנגדים לטליבאן, ומסייעים לו באופן הירואי מעורר השראה. סוף הסרט יספק לכם ההצה לכמה רגעים אמיתיים מרגשים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE