הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתניהו: "זה אנחנו או חמאס"; ישראל מתייחדת עם חללי המערכות ופעולות האיבה
העם בישראל מתייחד עם 25,040 בניו ובנותיו שנפלו במערכות ישראל. לאחר הצפירה, התקיים הטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל בהר הרצל ולאחריו הטקס הממלכתי לזכר חללי פעולות האיבה

אמש בשעה 20:00 בערב החלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי (עיקרי דברם להלן).

הבוקר בשעה 11:00 נשמעה צפירה בת 2 דקות שלאחריה החל הטקס המרכזי בהר הרצל - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בטקס הממלכתי.

"אני מתגעגעת אליך כמו פרח שצמא למים", פתח ראש הממשלה בציטוט אלמנתו של סא"ל תומר גרינברג מפקד גדוד 13 הי"ד אשר נפל במערכה בעזה.

נתניהו המשיך: "כל מי שלחם על הגנת המדינה, כל מי שחצה את הגבול לשטח אויב, מכיר את האור הזה, אור הבית שנוסך בנו את הדבקות במטרה. זה האור של 25 אלף חללי מערכות ישראל שמאיר את דרכנו".

נתניהו הדגיש כי "המלחמה נסובה בדיוק על זה - או אנחנו או מפלצות חמאס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(נתניהו הבוקר בהר הרצל, צילום: שלום שלום)

 

מוקדם יותר, בשעה 09:00 בבוקר שר הביטחון יואב גלנט נאם אף הוא בטקס מעמד הקראת שמות החללים והדגיש: ״זו מלחמת אין ברירה, מלחמה שתעצב את חיינו בעשרות השנים הבאות. זו מלחמה שתימשך עד אשר נשיב את חטופינו, נפרק את שלטון החמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ונחזיר את השגשוג והיצירה למדינת ישראל ואת החיוך לפניהם של אזרחיה״.

ראש השב"כ רונן בר נשא דברים בטקס יום הזיכרון שנערך במטה הארגון: "זה יום קשה לכל משפחה שכולה, זה יום קשה לכל אזרח, זה יום קשה לכל עובד שב"כ, זה גם יום קשה לי באופן אישי. השנה, לצערנו, נוספו תמונות רבות של אזרחים שנטבחו ושל לוחמות ולוחמים שנהרגו. לוחמים שלנו, של צה"ל, של המשטרה, של כוחות ההצלה ושל כיתות הכוננות. יחד נלחמנו, יחד נפלנו, יחד נקום".
 
 
 
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
 
אמש ברחבת הכותל המערבי נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע עם קרע בבגד לאות אבל על טבח ה-7 באוקטובר וחללי המלחמה.
 
הרצוג פתח את נאומו בקריאה מיוחדת אל החטופות והחטופים ואל משפחותיהם: "אני פונה מכאן, ברגע הקדוש הזה, אל אחיותינו ואחינו החטופים, ואל משפחותיהם - לכל אורך הימים הלאומיים האלה, אנחנו לא שוכחים לרגע שאין גדולה ממצוות פדיון שבויים. כל העם איתכם. אנחנו חייבים לגלות אומץ ולבחור בחיים. לא לנוח ולא לשקוט עד שישובו כולם הביתה".
 
הרמטכ"ל הרצי הלוי עלה לנאום ברחבת הכותל אחריו ואמר: "כמפקד צבא ההגנה לישראל במלחמה, אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל בשבעה באוקטובר. את משקלה על כתפיי אני חש בכל יום, ובליבי אני מבין היטב את משמעותה. אני מרכין ראש לזכרם של האזרחים שלא הספקנו להציל, של עמיתינו חברי כיתות הכוננות וכוחות הביטחון, ושל חללי צה"ל, גברים ונשים במילואים ובסדיר, שנפלו בקרבות מאז פרוץ המלחמה ועד היום".

בשעות הלילה הודיעה משטרת ישראל על כוננות מיוחדת בבתי העלמין ובמוקדי הטקסים העירוניים והבית-ספריים שתימשך למשך היום.

המשטרה תפרוס כ־15 אלף שוטרים לסיכול פעילות חבלנית עוינת ופיגועים, וכן תהיה אחראית על הסדרת התנועה ושמירה על ביטחון הציבור. שוטרים ייפרסו גם במוקדי תרבות ובפארקים. כמו כן מתקיימת היערכות לקראת עומסים בדרכים המובילות לבתי העלמין הצבאיים ובתוכם.

בשעה 19:20 ישודר טקס המשואות שצולם בהר הרצל ויחלו באופן רשמי אירועי יום העצמאות תשפ"ד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE