הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלינדה פרנץ' גייטס מתפטרת מקרן גייטס, תקבל 12.5 מיליארד דולרים
רעידת אדמה בעולם הפילנתרופיה של האולטרה עשירים עם עזיבתה של מלינדה פרנץ' גייטס את הקרן שייסדה יחד עם בעלה אי שם בשנת 2000

מלינדה פרנץ' גייטס הודיעה על התפטרותה מקרן ביל ומלינדה פרנץ' גייטס ועל תוכניותיה "להתחייב" להמשך העבודה הפילנתרופית שלה במקום אחר.

בפוסט שפורסם באינסטגרם ביום שני, הפילנתרופית, הפעילה, סופרת רבי המכר והאם שיתפה כי החליטה לפרוש מתפקידה כיו"ר המשותפת של הקרן, וציינה כי יום עבודתה האחרון יהיה ה-7 ביוני.

"זו לא החלטה שקיבלתי בקלות", הסבירה, "אני גאה מאוד בבסיס שביל ואני בנינו יחד ובעבודה יוצאת הדופן שהוא עושה כדי להתמודד עם אי-השוויון ברחבי העולם. אכפת לי מאוד מצוות הקרן, מהשותפים שלנו ברחבי העולם, ומכל מי שנגע בה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בהודעתה, היא גם שיתפה כי על פי תנאי ההסכם שלה עם ביל גייטס לעזיבת הקרן, "יהיו לי 12.5 מיליארד דולר נוספים להתחייב לעבודה שלי למען נשים ומשפחות. אני אשתף יותר על איך זה ייראה בעתיד הקרוב".

"זהו רגע קריטי עבור נשים ונערות בארה"ב וברחבי העולם - ואלו הנלחמים להגנה ולקידום השוויון הזקוקים תמיכה", כתבה.

בתגובה לחדשות, ביל גייטס הודה לגרושתו על "תרומותיה הקריטיות" לקרן.

"במבט קדימה, אני נשאר מחויב לחלוטין לעבודת הקרן בכל האסטרטגיות, ולמימוש ההזדמנויות שיש לנו להמשיך ולשפר את חייהם של מיליונים ברחבי העולם", אני מצטער לראות את מלינדה עוזבת, אבל אני בטוח שתהיה לה השפעה עצומה בעבודתה הפילנתרופית העתידית".

הקרן, שהוקמה על ידי בני הזוג לשעבר, הושקה בשנת 2000 ומובלת על ידי המנכ"ל מארק סוזמן.

מאז הקמתה, הקרן העניקה 77.6 מיליארד דולרים למטרות שונות, כך לפי אתר האינטרנט שלה.

מלינדה פרנץ' גייטס וביל גייטס, היו נשואים כמעט שלושה עשורים לפני שהתגרשו ב-2021, הם חולקים שלושה ילדים יחד.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE