הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ריח רע מהפה שלא עובר? אולי זאת הסיבה לכך
ד"ר ג'ייסון אברמוביץ נתן ארבע סיבות אפשריות לתופעה הממש לא נעימה, שלא עוברת גם עם קניתם משחת שיניים רפואית יקרה

לא משנה איזו משחת השיניים או כמה זמן את מצחצחים – ריח הפה נשאר לא נעים בכלל. אם זה המצב, ייתכנו לכך כמה סיבות ששווה לכם לבדוק אותן.

לריח רע מהפה יש מונח רפואי – הליטוזיס, וכאמור יכול להיות אינדיקטור לבעיה רפואית כלשהי, כפח שהסביר ד"ר ג'ייסון אברמוביץ, רופא אף אוזן גרון מניו ג'רזי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

וירוס או דלקת

ייתכן שהריח הרע מגיע מהגרון שלכם, בעיקר אם אתם מצוננים או אם אתם סובלים מדלקת בדרכי הנשימה העליונות – שגורמת לעלייה בריר שנועדה לעזור לגוף לגרש את הוירוסים או החיידקים. הדבר גורם לריח ממש לא נעים.

"בדרך כלל, הליחה הזאת מעורבת עם כמה מחיידקי הגרון הרגילים, מה שעלול לתת לנשימה ריח רע", אמר ד"ר אברמוביץ.

נוסף לכך, יובש בפה יכול להחמיר את המצב, וכאשר "האף גדוש הוא לא מעניק לחות כרגיל, מה שמייבש את הרוח והליחה ותורם לריח הרע", הוסיף הדוקטור, שציין כי במצב כזה שתייה מרובה של מים ושטיפת האף יעזרו.

אלרגיות

ממש בדומה להצטננות, אלרגיות עלולות לגרום לאף סתום ולעלייה בריר – מה שתורם להליטוזיס. והפתרון דומה גם הוא, עם שטיפת מעברי האף ושתיית מים.

אבני שקדים

מדובר בגושים המתפתחים על השקדים עקב הצטברות של פסולת מזון, תאים מתים וחיידקים – והתקשותם על ידי סידן שעוטף ויוצר סוג של אבן.

ובאופן טבעי, "למזון ישן עם חיידקים – יש ריח רע", הסביר ד"ר אברמוביץ. כדי להיפטר מהתופעה, אמר, מומלץ לגרגר מי מלח או להשתמש בצמר גפן נקי כדי להסיר את האבנים.

רפלוקס חומצי, או GERD

המצב קורה כאשר תוכלת הקיבה החומצית זורמת אל הוושט – מה שיכול להוביל להליטוזיס בעל ריח חומצי.

הטיפול היעיל ביותר הוא באמצעות תרופה נוגדת חומצה או הסרת מזונות מטוגנים ומתובלים מהתזונה היומים, כמו גם להפסיק לאכול בשעות מאוחרות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE