הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FBI בכוננות שיא: "אפשרות שדאעש יבצע פיגועים נגד להט"ב בחודש יוני הקרוב"
בעקבות מודיעין קונקרטי בקרב פעילי ארגון המדינה האיסלאמית המשרד לביטחון המולדת (DHS) והבולשת הפדרלית מודיעים על כוננות שיא לקראת חודש יוני בעורף האמריקאי

ה-FBI והמשרד לביטחון המולדת של ארה"ב (DHS) פרסמו הודעת שירות לציבור שבה נאמר כי ארגוני טרור זרים כדאע"ש עשויים למקד אירועים מסוימים ברחבי ארצות הברית במהלך "חודש הגאווה" ביוני. "ארגונים כמו דאעש עשויים לשאוף לנצל התכנסויות מוגברות הקשורות לחודש הגאווה ביוני 2024", נכתב בהודעה של שתי הסוכנויות שמסרו כי איום הטרור "מורכב" על ידי "סביבת האיום המוגברת הנוכחית" בארצות הברית.

"איומי הטרור יכולים להגיע בדואר, באופן אישי או באינטרנט", מסרו הסוכנויות, מבלי לפרט או לספק פרטים ספציפיים. האזהרה מציינת כי ה-12 ביוני 2024 הוא יום השנה השמיני לירי ההמוני במועדון הלילה Pulse באורלנדו שבו נרצחו 49 בני אדם. לאחר הפיגוע ההמוני, קבוצות התומכות בדאעש "שיבחו את המתקפה הזו כאחת מהתקיפות המתוקשרות במדינות המערב" ו"תומכים חגגו אותה", מסרו ב-FBI וב-DHS. לא היו ראיות לכך שארגון הטרור היה מעורב ישירות בתכנון הירי, אך היורה, עומאר מאטין, התקשר למוקד 911 ונשבע אמונים לארגון הטרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הסוכנויות ציינו כי בפברואר 2023, לוח הודעות אינטרנטי הקשור לדאעש כלל "רטוריקה נגד הצמיחה והקידום" של קבוצות להט"ב.

"ההודעות קראו גם לחסידי דאעש לבצע התקפות על מטרות לא היו ספציפיות".

ביוני האחרון, שלושה מתומכי דאעש ניסו לתקוף מצעד באוסטריה, באמצעות כלי רכב וסכינים, לפי ה-FBI וה-DHS. שתי הסוכנויות גם חשפו "אינדיקטורים אפשריים" למה שכינו "פעילות פוטנציאלית", הכוללת "מעקב או התעניינות יוצאת דופן בבניינים, התכנסויות או אירועים" וכן "בדיקה או בדיקה חריגה או ממושכת של אמצעי אבטחה באירועים או מקומות", כמו גם, "איומים אלימים שהושמעו באינטרנט או באופן אישי, או צילום של ציוד או אנשי צוות הקשורים לאבטחה".

כבר באפריל הודיעו ב-FBI כי עצרו גבר בן 18 מאיידהו בגין תכנון כביכול לבצע פיגוע טרור המכוון לכנסיות מקומיות.

האיש, שזוהה במסמכי בית המשפט כאלכסנדר מרקוריו, מואשם בכך שסיפר למודיע של ה-FBI על תוכניותיו לכאורה וכי רצה לפתוח במתקפה ב-7 באפריל, אך סוכל על ידי גורמים רשמיים.

"הנאשם לכאורה נשבע לדאעש וביקש לתקוף אנשים הפוקדים כנסיות באיידהו, תוכנית נוראית באמת שזוהתה וסוכלה על ידי כוח המשימה המשותף לטרור של ה-FBI", נמסר בהצהרה שפורסמה אז.

"טרוריסטים זרים, כולל דאעש, אל-קאעידה וחסידיהם, חידשו את הקריאות להתקפות נגד קהילות יהודיות כאן בארצות הברית וברחבי המערב בהצהרות ובתעמולה", אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי בשבוע שעבר, לאחר מכן הוא התייחס למתקפת הטרור של דאעש במוסקבה שהביאה למותם של יותר מ-140 בני אדם.

"איום הטרור הזר והפוטנציאל למתקפה מתואמת כאן במולדת, כמו התקפת ISIS-K שראינו בהיכל הקונצרטים של רוסיה מדאיגים כעת יותר ויותר. 7 באוקטובר והקונפליקט שאחריו יזינו צינור של רדיקליזציה והתגייסות לשנים הבאות", הוסיף.

בינתיים, ריי פרסם אזהרות לגבי האיום שמציבה המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס), והזהיר לעתים קרובות השנה שהמשטר מכוון באופן פעיל למערכות האמריקאיות. 

"בניסוח פשוט, [המפלגה הקומוניסטית הסינית] מטילה את כל כובד פעילות ממשלתה על ערעור הביטחון והכלכלה של שלטון החוק", אמר מוקדם יותר השנה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE