הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקירת הפעילויות והחוגים במרכז הישראלי הקהילתי החדש באל איי
שיחה אישית עם רויטל רומנו, מייסדת המרכז הקהילתי הישראלי בעיר המלאכים. אילו חוגים ופעילויות מתקיימים במקום וגם מגוון האירועים הצפויים בחודשים הקרובים. מבט מקרוב אל המרכז הקהילתי הישראלי הראשון באל איי

ימים בהם גלי אנטישמיות שוטפים את לוס אנג׳לס ורחבי ארצות הברית, נדמה כי החשיבות לבית ישראלי חזק ובטוח הפך הכרחי יותר מתמיד.
המרכז הקהילתי הישראלי או בשמו הרשמי THE CLUB -ISJCC הוא התשובה לארגון המתנ״סים היהודי המוכר, JCC, שפועל בכל רחבי ארצות הברית, אך בעיקר לכל הפגנות השנאה נגד ישראל והקהילות היהודיות ברחבי המדינה.

הרעיון לפרוייקט השאפתני עלה לפני שלוש שנים על ידי מנהיגת הקהילה, רויטל רומנו, שזיהתה את הצורך במהלך תקופת הקורונה. אז, הקהילה הישראלית ובעיקר ילדיה, היו מפוזרים, בודדים ודי אבודים. חזונו של המרכז הישראלי, סיפרה לי, הוא ליצור זהות, שייכות, אהבת ישראל, חיזוק וחיבור הקהילה הישראלית בלוס אנג׳לס.

רויטל עובדת בשיתוף פעולה עם מנהיגים רבים בקהילה ובניהול המרכז מסייעת לה ראניה פאדל- דין, דרוזית מדאליית-אל-כרמל, שניהלה עמותה ופרוייקטים חינוכיים והסברתיים לאומיים ובינלאומיים. בעברה פעלה בתחום ההסברה דרך ארגונים גדולים כגון STAND WITH US, מרכז פרס לשלום, ונבחרה להיות אחת מ-16 יועצים צעירים לנשיא שמעון פרס בזמנו. יד ימינה וחברה טובה. בזמן כתיבת שורות אלו ראניה מבצעת מסע הסברה לטובת ישראל ברחבי ארצות הברית, כמו כן, היא ממונה על ניהול המסרים וההסברה של המרכז הקהילתי. לאחרונה הצטרפה גם יעל כגן לניהול המרכז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רויטל רומנו- מייסדת המרכז הקהילתי הישראלי בלוס אנג׳לס 


במהלך תקופת מגפת הקורונה, כשילדיה של רויטל היו תקועים, כמו ילדים רבים, בבית מול המחשבים, ניגש אליה בנה וביקש ממנה עזרה בשיעורי הבית במתמטיקה. רויטל: ״אתה יודע מתי פעם אחרונה עשיתי שברים בחשבון? הרגשתי קצת אבודה. ראיתי פרסום של בית ספר פרטי מהבית פה בשרמן אוקס, שמסייע לילדים עם קשיים בשיעורי בית בלמידה מרחוק, אז רשמתי אותם.
בהמשך, כשמגפת הקורונה הגיעה לאיזו שהיא שליטה, יצאה הוראה שניתן לעשות אירועים בחוץ עד 100 איש. ניגשתי לבית הספר ואמרתי להם שממש מפריע לי שהילדים דבוקים כל היום למסכים כמו חבורת רובוטים. הצעתי לעשות ערב של הקרנת סרט בחצר הגדולה של המרכז. רציתי להפעיל קצת את הילדים.
אני זוכרת שלא היה לנו כלום אז, חשבתי היכן אוכל להשיג מקרן ומסך. פניתי לטל אוריון, כי היא עושה המון אירועים ואמרתי לה שאני צריכה מקרן לשעתיים. היא הפנתה אותי ל-DJ שי סילבר שלא הסס לרגע ותרם לנו את הציוד. שי הפך מהר מאוד להיות DJ הבית של המרכז הקהילתי שמלווה את המרכז בכל אירוע שמתבקש.
פרסמתי בפייסבוק שאני עושה הקרנת סרט לבני נוער. חשבנו שיגיעו 20 ילדים אבל תוך שעתיים נרשמו כבר 45 ילדים. הצורך היה כל כך גדול, אנשים פשוט התגעגעו לצאת החוצה ולעשות פעילות חברתית ביחד.
כך למעשה הכל התחיל. עשינו אירועים ופעילויות לקהילה: מתיאטרון בובות ועד אירוע ליום העצמאות. נדדתי מסטודיו של יוגה ופילאטיס וכל מיני מרכזים שתרמו לנו את הספייס שלהם. ידעתי שאני צריכה בית אחד, מרכז מסודר לקהילה הישראלית, כזה שיוכל לשרת את הקהילה. אחרי אירועי הטרור של אוקטובר 7 הכל השתנה.

רויטל: ״אנשים פחדו לשלוח את הילדים שלהם לאירועים ישראלים, האנטשמיות התפרצה בכל מקום וכולם כמובן התעסקו כל היום בלסייע לישראל, למדינת הלב שלנו! חשבתי שהחלום נגמר. אבל להפתעתי בסוף אוקטובר התחלתי לקבל טלפונים מאנשים. הטלפון של ISJCC מרכז קהילתי ישראלי מופיע און ליין וכולם חיפשו את המרכז. הם הבינו שפה הם יכולים לקבל סיוע, להרגיש בטוחים ולהתחבר לישראליות. רק בית ישראלי-יהודי יגן עליהם בגולה!

יצרתי קשר עם אייזיק שומוף להתייעץ מה לעשות, כמו כולנו, גם הוא היה נסער מאירועי אוקטובר 7 והוא פשוט אמר לי-כל הכבוד לך! – והושיט לי מפתח, ׳לכי תקימי את הבית הישראלי׳.
רויטל החלה בתהליך גדול של שיפוץ המתחם בעזרת תרומות של קבלנים רבים וחברות קונסטרקשיין מהוואלי: ״כל קבלן שפניתי אליו פשוט אמר לי ׳כן, מה את צריכה״. חברה אחת תרמה רצפות, שניה קירות, צבע, חשמל וכדומה. כולם תרמו מהזמן שלהם - המרכז הזה ביחד איתי שייך לכולם, כולנו חלק ממנו״.

ה- ISJCC הוא מתחם צנוע אך יפהפה ונעים שמזכיר את המתנסים בישראל. הכל בו כל כך ישראלי. אפילו שמות החדרים: נבו, גלבוע וארבל נקראו על שמות הרים בישראל. כששאלתי את רויטל לפשר העניין, ענתה: ״בתקופה הלא פשוטה הזו אנחנו צריכים לזכור שאנחנו חזקים כמו הרים ואף אחד לא יוכל להזיז אותנו לשום מקום״.
במרכז גם פועלת קפיטריה לרווחת האורחים שנקראת ״קפה רוטשילד״ שם תוכלו לנשנש בין הפעילויות ולשתות קפה ישראלי. במקום מתקיימים גם שיעורי בישול ואפיה לילדים.


מהרצליה לעיר המלאכים

רויטל רומנו גדלה בהרצליה. ללוס אנג׳לס הגיעה לפני 17 שנה בעקבות האהבה, אלי בעלה, בעלים של חברת קונסטרקשיין מקומית.
בישראל עשתה קריירה מצליחה של יותר מעשור כמנהלת בכירה בחברת התקשורת מוטורולה; כחלק מתפקידה הייתה אחראית על פרויקטים רבים בחו״ל. לאחר המעבר ללוס אנג׳לס החליטה לקחת הפסקה מעולם הניהול בהיי טק כדי לגדל מקרוב את שלושת בניה. כיום בני: 15, 13 ו-10. דרכם, סיפרה לי, הבינה את החשיבות הגדולה לבניית קהילה ישראלית כאן.
כמן כן- בקרוב ייפתחו 2 תכניות לנוער (בשיתוף עם ישראל) כדי לתת להם כלים וכוח להתמודדות מול אנטישמיות ולחיים בכלל. היום, כשילדיה כבר גדולים, היא מתפנה לחזור לעולם העסקי ולבטא את הידע והכישורים שלה.
רויטל בעלת רשיון קבלן, פתחה גם חברת לייעוץ עסקי עבור חברות קונסטרקשיין רבות. עכשיו כשהמרכז הישראלי עומד על רגליו היא משקיעה את כל זמנה במיזם השאפתני והכל כך חשוב הזה. זה הזמן שגם אנחנו, הקהילה, נרתם לעזור.
מאז פתיחת המרכז הוא עובד ללא הפסקה והפיק שלל אירועים איכותיים לקהילה הישראלית וחוגים לילדים ומבוגרים, ביניהם: הפנינג חוגים צבעוני, פתיחת מועדון נשים בשעות הבוקר של ימי שלישי. במרץ האחרון נחגגה במרכז מסיבת פורים מיוחדת לילדים עם תחפושות ומשלוחי מנות. נערכה לילדים קייטנת ספרינג ברייק לגילאי 7-11 בהדרכת רוחמה חג׳בי, מנהלת בית הספר הישראלי. כיתת בישול ואפיה לילדים בימי חמישי אחר הצהרים.
בחודש האחרון נערכה במרכז סדנת איפור מיוחדת עם המאפרת המקצועית מירה טל, ערב שירה בציבור עם הזמרת הודיה בן וערב פולקלור ישראלי עם STUDIO DANCE מאשקלון.
המרכז גם ערך אירוע התרמה מיוחד למשפחתו של החטוף בר קופרשטיין.

ערב הרצאה במרכז הישראלי 

אירועי המרכז הישראלי בחודש הקרוב
ראשית, רויטל שמחה לספר שהמרכז גודל ומתרחב, ולאחרונה נסגר שיתוף פעולה עם הקהילה הישראלית בסן דייגו, אותו תוביל רויטל עם אחת ממנהיגות הקהילה שם, אורטל אלקיים.
אירוע הפרשת חלה למען החטופים שהפך סולד אאוט. שבוע לאחר מכן אירוע יום השואה.
ב-15 למאי תערך שירה בציבור- שרים עצמאות, נחגוג יחד 76 למדינת ישראל.
לקראת סוף החודש, ב-מאי 22 יתקיים אירוע ״אני ישראלי״ עם כוכבת הילדים הענקית מישראל חני נחמיאס.

בנוסף לכל זאת, המרכז הישראלי מפעיל דרך קבע: בית ספר ישראלי ואולפן לעברית, מועדון גימלאים, מועדון בני נוער וחוגי העשרה כמו: אומנות, משחקי תנועה והתעמלות, יוגה ופילאטיס, שיעורי מחשב ובינה מלאכותית, מחזמר, שיעורי משחק ועוד. בין היתר, המרכז הקהילתי הישראלי מציע מגוון חללים להשכרה לכנסים, אירועים, ימי עיון, ומשרדים לפגישות עסקיות, שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם!

 

מגוון חוגים עשיר לכל הגילאים 

המרכז הישראלי כאן עבורכם. אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולעמוד הפייסבוק של ISJCC לקבל מידע נוסף על האירועים הקרובים ולהירשם למגוון
החוגים והפעילויות בעברית ובניחוח ישראלי. אם אתם מאמינים בצורך ובחיוניות של המרכז הקהילתי, אנו מזמינים אתכם לקחת חלק אקטיבי בין אם זה בהתנדבות למרכז או בתרומות ותמיכה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE