הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיים בקליפורניה - לומדים מחמאס? סטודנטים בברקלי הגיעו להסכם לפינוי המאהל - ואז החלו להשתלט על בניין בקמפוס
ערכה של מילה. לאחר שהגיעו להסכם עם ההנהלה שהסכימה להתכופף לדרישותיהם נראה כי סטודנטים באוניברסיטה הסמוכה לסן פרנסיסקו ממשיכים במאמציהם לשבש את שגרת הלימודים ולגרום לחרם על ישראל

קבוצה של פעילים פרו-פלסטינים רדיקליים השתלטה ביום רביעי על בניין באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שעות ספורות לאחר שמנהלים ומפגינים חתמו על הסכם לסגירת ה"מאהל".

The Daily Californian, עיתון הסטודנטים באוניברסיטת ברקלי, דיווח כי: "קבוצה של מפגינים פרו-פלסטיניים פרצו פנימה והשתלטו על אולם הבוגרים של אנה הד ביום רביעי אחר הצהריים".

"המפגינים תלו את הדגל הפלסטינאי וכן לוחות עם הכיתוב "שחררו את עזה" ו"נקמת אל שיפא"" על שם בית חולים בעזה שעליו השתלטו מחבלים, ובו צה"ל הרג ועצר מאות בחודש שעבר, עם אפס נפגעים אזרחים. "אנחנו כובשים את האולם כי זה לא מספיק להגיד 'לשחרר את פלסטין'", אמר דובר אנונימי של הקבוצה -  "צריך לשים מעשים מאחורי המילים".

מהאוניברסיטה נמסר כי הסטודנטים שהשתלטו על הבניין לא היו צד להסכם שנכרת עם חברי המאהל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מוקדם יותר, דיווח ה-Daily Californian, כי המפגינים הסכימו לפרק את המאהל בתמורה להבטחת האוניברסיטה לבחון את אסטרטגיות ההשקעות הרחבות שלה - אם כי מבלי להיפטר מישראל.

ההסכם, כלל תוכנית לזרז את הדיון בנוגע להשקעות ולפתח מסגרת רחבה יותר לאסטרטגיות השקעה אתיות.

כחלק מההסכם, הוועדה לאיכות סביבה, חברה וממשל (ESG), תאזין לחששות הקהילה לגבי מגזרים ספציפיים בתעשייה, לרבות ייצור נשק, תעשיות כליאה ומעקב.

אם ועדת ה-ESG תראה את "הנושא ... רציני מספיק כדי לשקול מכירה", נכתב בהסכם, היא תקים צוות משימה בהתייעצות עם סטודנטים והנהלה.

בתוך כך אוניברסיטת קליפורניה כולה דחתה חיסול השקעות בישראל, או החרמת אוניברסיטאות ישראליות. כמו כן, חרם על ישראל עלול להיות בלתי חוקי על פי חוקי קליפורניה הכתובים כנגד ה-BDS.

אמריקה כולה ראתה גל של הפגנות קמפוס פרו-פלסטיניות - ולעתים קרובות פרו-חמאסיות, תומכות טרור ואנטישמיות - אשר לבשו צורה של "מאהלים" שבהם סטודנטים תפסו רכוש אוניברסיטאי ונשארו ללון במקום. ברקלי הייתה, עד יום רביעי בערב, אחת מכמה אוניברסיטאות שבהן הסכימו פעילים פרו-פלסטינים לפרק את המאהלים לאחר שהגיעו להסכמות עם ההנהלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE