הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשנות: אגדת הנסיגה לליטני היא מלכודת מוות לישראל שתמנף את החיזבאללה לגבהים חדשים
שר הביטחון והרמטכ"ל מעוניינים לדחות את המערכה מול חיזבאללה באמצעות 'נסיגה מעבר לליטני', ישראל עשתה את זה פעם ב-1978, כולנו יודעים מה קרה כמה שנים אחר כך - אז למה הם ממשיכים להונות אותנו?

תרבות השקר הישראלית אינה מתבטאת רק בדרך בה התקשורת מדווחת את המציאות, הפוליטיקאים מדברים עליה, והרשויות הממלכתיות פועלות. 

תרבות ההונאה העצמית כבר הפכה לחלק מרכזי באסטרטגיית הנסיגות הישראלית, ונדמה כי בימים אלו היא אינה מיושמת רק בעזה - אלא גם בצפון אשר רוקן מאדם ושנורו אליו יותר טילים במערכה זו מאשר אל הדרום.

אם בעזה קיבלנו את "הניצחון המוחלט", (בלי לכבוש ישר את רפיח?), כיום, השקר התורן הוא - "נסיגה מעבר לליטני = הישג ביטחוני".

כמו ב'ניצחון המוחלט' בעזה, גם כאן - אין סיסמא יותר רחוקה מהאמת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ראשית כל הנסיגה לא דוחה שום איום כי ממילא כל דרום לבנון מחופרת - וכנראה מקושרת גם לאזורים שמצפון לנהר - כך שאדרבא, יתכן ועדיף לשמור את חיזבאללה במרחק עין.

שנית, כוחות חיזבאללה מדרום לנהר מעורבבים במתכונת הגנה מרחבית לוחמת-אזרחית והניסיון להפריד בין האנשים והכלים הפועלים במתכונת סמי-צבאית, או במתכונת גדודית חטיבתית אינו בהכרח מועיל - אדרבא, גם אם הארגון ייסוג, אנשיו שאינם מאורגנים בצורה פורמלית יכולים להמשיך לפעול מדרום לנהר ולהעצים את כוחם - כך שאין שום כלי ביקורת שהופך את השטות הזו לבעלת משמעות כלשהי.

שלישית, גם במקרה של נסיגה, פעולה התקפית ישראלית (כנראה לא תקרה) תאפשר ממילא בתוך שעות הסגת כוחות למערך המחופר בדרום לבנון.

רביעית, גם אם חיזבאללה ייסוג לליטני:

א. הוא לא יאט את התעצמותו הצבאית

ב. הוא רק יעביר את התשתית הצבאית שלו לתוך ביירות ובכך ישתלט עוד יותר על לבנון

ג. הוא רק יהיה מדורבן לייצר את אותה תשתית מנהרות מחופרת באותו היקף יוצא דופן במרכז מדינת לבנון ולאיים על ישראל כמדינת בונקר אדירה.

חמישית, מאות אלפי הרקטות לא ייפגעו - ועדיין יוכלו לפגוע בכל נקודה בשטח ישראל (הליטני רחוק רק 4 ק"מ מישראל בנקודתו הקרובה ביותר).

שישית, יתכן אם כי לא בהכרח - שאמצעי המודיעין הפיזי יתקשו עוד יותר לייצר מעכב איכותי, והערבוב בתוך האוכלוסייה העירונית הגדולה מצפון לנהר יקשה על איסוף המודיעין הפיזי עוד יותר.

אגדת הנסיגה מהליטני היא הפסד מראש של גנרלים שלא רק שאינם משכילים הם גם אינם תאווי ניצחון - כמו בסוגיה האיראנית, והפלסטינית, כך גם בלבנונית, הם מברברים המון אבל בועטים את הפחית במורד המדרון.

אנשים שלא הבינו שכאשר גירשת את עראפת מירדן, הוא חזר בלבנון, ושכאשר גירשת את אש"ף מהליטני, הוא חזר מביירות.

רק חוסר הבנה בסיסית של מציאות מדינית-אסטרטגית-מוסלמית מצד היושבים במטכ"ל ובמשרד הביטחון יכולה להסביר הכנת תכניות עוועים שכזאת המסכנת את חיי האזרחים.

אך הקודקודים מסוגלים לעשות כן רק משום שהאזרחים חסרי-האונים כנועים לכל חגמה פרועה ובלתי-ריאלית שלהם.

מזה חצי שנה אנו שומעים כי "אם חיזבאללה לא ייסוג, אנו נסיג אותו בכוח" - בתרגום לעברית: "אם אנחנו לא ננצח את חיזבאללה היום - נאפשר לו לסגת ולהתעצם כדי שיוכל לנצח מחר".

אכן, רק עם שמנוהל בידי תקשורת המתעסקת בביבי-גנץ כל היום מסוגל לאפשר כזאת הפקרות פושעת המסכנת את ביטחון ישראל.

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE