הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחראית ה"שיוויון, גיוון והכלה" (אפליה מתקנת) בפייסבוק ובנייקי גנבה 5 מיליון דולר מהחברות - תבלה שנים בבית סוהר
באופן עצוב למדי דווקא מי שהיתה אחראית על לקדם אנשים בעלי עור כהה בחברות הגדולות התבררה בעצמה כמי שלא מוכנה לשחק לפי הכללים

מנהלת תוכניות גיוון (DEI) לשעבר בפייסבוק ובנייקי נידונה לחמש שנות מאסר על גניבת יותר מ-5 מיליון דולר מפייסבוק ומנייק בזמן שעבדה כמנהלת ה-DEI.

ברברה פורלו-סמיילס הואשמה ב"תוכנית משוכללת הכוללת ספקי-הונאה, ניירת פיקטיבית, והחזרים במזומן", נכתב בהודעה לעיתונות ממשרד המשפטים השבוע.

לפי הפרקליט ריאן ק. ביוקנן: "פורלו-סמיילס הפרה ללא בושה את האמון שהיה בה כמנהלת DEI בפייסבוק כדי לגנוב מיליונים מהחברה תוך שימוש בתוכנית הכוללת ספקי-הונאה, חשבוניות מזויפות והחזרים במזומן".

"לאחר שפוטרה מפייסבוק, היא המשיכה את ההונאה כמובילת DEI בנייקי, שם היא גנבה עוד סכום של שש ספרות מתוכנית הגיוון שלהם".

"עונש המאסר שלה משקף את ההשלכות של החלטתה לתכנן תוכנית מורכבת להונות שניים ממעסיקיה למטרות רווח אישי", הוסיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קרי פארלי, הסוכנת המיוחדת האחראית של ה-FBI אטלנטה הוסיפה: "המעסיקים של פורלו-סמיילס נתנו בה כמות קיצונית של אמון, רק כדי שהאמון הזה יופר לחלוטין".

פארלי המשיכה: "אחרי שהיא פוטרה, היא המשיכה במזימות ההונאה בנייקי, מתוך מחשבה שאי אפשר לגעת בה. כתוצאה מכך, היא לא רק זרקה קריירה רווחית, אלא תבלה מאחורי סורג ובריח על תאוות הבצע המוגזמת שלה".

משרד המשפטים טען כי פורלו-סמיילס שימשה כאסטרטית בנושאי גיוון בפייסבוק מינואר 2017 עד ספטמבר 2021.

היא קישרה חשבונות PayPal, Venmo ו-Cash App לכרטיסי האשראי שלה כדי לשלם לשותפים עבור שירותים לא קיימים, ואז שלחה דו"חות הוצאות כוזבים כדי להסתיר את ההונאה.

בנוסף, היא עבדה עם ספקים של חברים ומקורבים, אישרה חשבוניות וקיבלה החזרים.

היא גייסה אנשים רבים, כולל חברים, קרובי משפחה ומתמחים לשעבר, להשתתף בתוכנית.

לאחר שעזבה את פייסבוק, עבדה בנייקי כמנהלת בכירה של גיוון, הון והכללה מנובמבר 2021 עד פברואר 2023, שם הייתה אחראית על יוזמות ואירועי DEI.

בסך הכל היא גנבה יותר מ-4.9 מיליון דולר מפייסבוק ומעל ל-120,000 דולר מנייקי בהתבסס על חיובים פיקטיביים, היא השתמשה בכסף כדי לממן אורח חיים יוקרתי בקליפורניה, ג'ורג'יה ואורגון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE