הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשיפה לשמש עדיפה על קרם הגנה? זה מה שיש לרופאים להגיד על הטרנד הנוכחי
הרשתות החברתיות מלאות ב'משפיענים' שמפרסמים טענות מדעיות ללא שום בסיס או הכשרה רפואית – ומעמידים את העוקבים בסכנת חיים של ממש

רופאים פרסמו אזהרה לגבי טרנדים "מסוכנים" ברשתות החברתיות הקשורים להגנה מפני השמש, זאת לאחר שמחקר חדש מצא כי 1 מכל 7 אמריקאים מתחת לגיל 35 חושבים ששימוש יומי בקרם הגנה מזיק יותר מחשיפה ישירה לשמש.

"אנשים מאמינים להרבה רעיונות מסוכנים שמעמידים אותם בסיכון נוסף", אמר רג'ש נאייר, מנתח אונקולוגי מאורלנדו שערך את המחקר המראה כי 14% מהצעירים בני 18 עד 35 מאמינים במיתוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"לאחרונה מופצת טענה שהחסרונות של קרם הגנה הם כל כך רבים, שעדיף לשים את עצמך בסיכון גבוה מאוד לא רק למנומה, אלא גם לסוגי סרטן עור רבים אחרים", אמר נאייר. "אנו רואים מלנומה בתדירות גבוהה בקרב צעירים, כאשר מריחה פשוטה של קרם הגנה יכולה למנוע את זה".

טענה נוספת שהפכה לפופולרית ברשתות החברתיות, היא ששתיית מים מונעת כוויות שמש – כאשר 1 מכל 4 צעירים אמריקאים מאמינים בכך.

נאייר הדגיש: "אין נתונים מדעיים המצביעים על כך ששתיית מים מספקת הגנה כלשהי מפני השמש".

סרטן העור הוא הסרטן הנפוץ ביותר בארה"ב, כאשר עד 3 מיליון בני אדם מאובחנים בסרטן העור מדי שנה. הסוג המסוכן ביותר הוא מלנומה, המהווה את רוב מקרי המוות מהסרטן.

רוב סרטני העור נגרמים מחשיפה רבה מדי לקרינת UV, מהשמש ואף ממיטות שיזוף. ועדיין, רק 1 מכל 8 גברים ו-1 מכל 3 נשים מעל גיל 18 מורחים על עצמם קרם הגנה כשהם חשופים לשמש יותר משעה.

"אני חושב שהרבה לא אוהבים את תחושת קרם ההגנה על הגוף", אמר נאייר, "ועלו גם חששות לגבי כימיקלים מסוימים שיש למסנני קרינה מסוימים. אבל השורה התחתונה היא, שהיתרונות שמעניק קרם ההגנה עולים בהרבה על החסרונות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE