הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת הטבק הגדולה בעולם מפעילה עלינו מניפולציות – וככה זה עובד
'פיליפ מוריס', יצרנית מלבורו ופרלמנט, השיקה ומימנה ארגון בריאות גלובלי שמטרתו להילחם בעישון סיגריות – וכך למעשה זכתה באמון הציבור

מחקר חדש שפורסם לאחרונה  הראה כיצד פיליפ מוריס אינטרנשיונל, חברת הטבק הגדולה בעולם, עושה מניפולציה על הציבור כדי לזכות באמונו על ידי טענות מדעיות ממומנות.

החברה PMI, שמוכרת את מוצריה ביותר מ-180 מדינות, כולל פרלמנט, M&L ומלבורו – שהוא המוצר הנמכר ביותר שלה.

במחקר, שנכתב בשיתוף חוקרים במכון לבקרת טבק מאונ' באת', אונ' קולורדו ואונ' בריסטול, נכתב: "תעשיית הטבק השתמשה במדע כדי ליצור ספק ובורות לגבי נזקי העישון ועילות הרגולציה, זאת מאז שנות ה-50".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"כשעמדו בפני ראיות שעישון גורם לסרטן, תאגידי הטבק מימנו מחקרים מדעיים כדי להסיח את תשומת הלב, ועבדו עם מומחי יחסי ציבור כדי לצייר את עצמם כלוקחים חלק פעיל ומחויב במפעל המדעי, ולא כבעלי אינטרס"", נכתב במחקר.

החברה מימנה ארגונים מדעיים עצמאיים כדי לטשטש עוד יותר את הקשר בין סיגריות לנזקים בריאותיים – כך למשל בשנת 2017 היא השיקה 'ארגון מדעי' בשם 'הקרן לעולם ללא עשן' (FSFW) שמיתגה את מטרתה כ"פעילות גלובלית להפסקת העישון". זאת כמובן בזמן ש-PMI המשיכה בשיווק הסיגריות.

המחקר האחרון בחן למעשה את מידת האמון של הציבור במעורבות של PMI במדע, ואם מימון ארגון הבריאות כביכול השפיע על רמות האמון.

החוקרים מצאו כי האמון הכולל ב-PMI היה 4.66 מתוך שבע (אמון מלא), ואילו האמון עבור FSFW היה 5.04. כאשר למשתתפים נודע כי FSFW ממומן על ידי תעשיית הטבק, האמון ירד ל-4.77. התוצאות מצביעות למעשה שכאשר מקחר ממומן באמצעות קבוצה מדעית צד שלישי, האמון עולה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE