הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חסר תקדים: ארה"ב מאיימת על בנקים גרמנים בסנקציות
שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן הפצירה במוסדות הפיננסיים בגוש האירו, ובמיוחד בגרמניה, לציית להגבלות על רוסיה או לעמוד בפני עונשים כלכליים משמעותיים

"מנהלי הבנקים הגרמנים צריכים להגביר את ציותם לסנקציות נגד רוסיה, ולחסל מאמצים לעקוף אותן", כך הזהירה שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן ביום שלישי במהלך פגישה עם בנקאים בפרנקפורט, לפי דיווח של רויטרס.

השרה הדגישה כי אסור לאפשר לרוסיה לרכוש "סחורות רגישות" שיסייעו למבצע הצבאי באוקראינה, והזהירה כי לוושינגטון יש כעת סמכות לפגוע בבנקים זרים באמצעות סנקציות משניות אם ישנו חשד כי מתקיים סיוע כלשהו לצבא הרוסי - גם אם עקיף.

"אני קוראת לכל המוסדות כאן לנקוט באמצעים מוגברים ולהגביר את המיקוד בניסיונות התחמקות רוסית", אמרה ילן, והזהירה כי מי שלא יעשה זאת עלול להימנע ממנו שימוש בדולר האמריקאי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי השרה גם קראה להטיל סנקציות נגד חברות בת זרות המשתפות פעולה עם רוסיה, ולפנות ללקוחות זרים ולהזהירם מסנקציות גם כן. ילן טענה שרוסיה "נואשת" להשיג סחורות קריטיות מגרמניה ומארה"ב עבור תעשיית המלחמה שלה, ושמדינות המערב חייבות "להישאר ערניות כדי למנוע מהקרמלין לגשת למערכות הפיננסיות שלנו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מוקדם יותר החודש דיווחה רויטרס גם כי משרד האוצר האמריקאי איים לנתק את הגישה של Raiffeisen Bank International (RBI) למערכת הפיננסית האמריקאית בשל המשך פעילותו ברוסיה.

בנק ההלוואות האוסטרי הוא אחד מהבנקים הזרים הבודדים שעדיין לא השביתו את הפעילות ברוסיה למרות הסנקציות המערביות.

במכתב חריף, הזהיר סגן שר האוצר האמריקני, וולי אדיימו, כי נוכחותו המתמשכת של RBI ברוסיה מאיימת על הביטחון הלאומי של ארה"ב, והציע להגביל את הגישה של הבנק לדולר האמריקאי.

לאחר האזהרה, RBI הודיעה כי לא תרחיב יותר את עסקיה ברוסיה, בעוד שדובר הבנק אמר שהוא "צמצם באופן משמעותי" את נוכחותו במדינה כדי להפחית את הסיכונים מהסנקציות.

"RBI ימשיך לפעול לקראת ביטול הקונסולידציה של חברת הבת הרוסית שלו", מסר דובר הבנק.

הבנק המרכזי האירופי גם כן לחץ על כל הבנקים בגוש האירו להאיץ את יציאתם מרוסיה.

הבנק הזהיר כי בנקים עשויים לעמוד בפני סנקציות אמריקאיות במידה ולא יעשו כן.

הבנק המרכזי למעשה הורה להגיש "תוכנית פעולה" עד החודש הבא המפרטת כיצד בנקים אלה יוציאו את פעילותם מהמדינה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE