הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהפך בארה"ב: שימוש יומיומי במריחואנה עולה על שתיית אלכוהול
מיליוני אנשים בארה"ב מדווחים על שימוש יומיומי או כמעט יומיומי במריחואנה, על פי ניתוח של נתוני סקר לאומי, וכעת מספרם עולה על אלו שאומרים שהם שותים אלכוהול יומיומי או כמעט יומיומי.

האלכוהול עדיין נמצא בשימוש נרחב יותר, אך 2022 הייתה הפעם הראשונה שרמת השימוש האינטנסיבית במריחואנה עברה את השתייה היומיומית והכמעט יומיומית, אמר מחבר המחקר, ג'ונתן קולקינס, חוקר מדיניות קנאביס באוניברסיטת קרנגי מלון.

"כ-40% ממשתמשי הקנאביס הנוכחיים משתמשים בו יומיומית או כמעט יומיומית, דפוס שיותר מזוהה עם שימוש בטבק מאשר עם שימוש טיפוסי באלכוהול," אמר קולקינס.

המחקר, המבוסס על נתונים מהסקר הלאומי לשימוש בסמים ובריאות, פורסם ביום רביעי בכתב העת Addiction. הסקר נחשב למקור מכובד להערכות מדווחות עצמית של שימוש בטבק, אלכוהול וסמים בארצות הברית.

ב-2022, כ-17.7 מיליון אנשים דיווחו על שימוש יומיומי או כמעט יומיומי במריחואנה לעומת 14.7 מיליון שדיווחו על שתייה יומיומית או כמעט יומיומית, על פי המחקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בין השנים 1992 ל-2022, שיעור הדיווח על שימוש יומיומי או כמעט יומיומי במריחואנה עלה פי 15 לנפש. קולקינס ציין במחקר שאנשים עשויים להיות מוכנים יותר לדווח על שימוש במריחואנה ככל שהקבלה הציבורית גדלה, מה שעשוי לתרום לעלייה.

רוב המדינות כעת מאפשרות מריחואנה רפואית או לשימוש פנאי, אף על פי שהיא נותרה בלתי חוקית ברמה הפדרלית. בנובמבר, המצביעים בפלורידה יחליטו על תיקון חוקתי המאפשר קנאביס לשימוש פנאי, והממשלה הפדרלית נעה לסווג מחדש את המריחואנה כסם פחות מסוכן.

מחקרים מראים שמשתמשים בתדירות גבוהה נוטים יותר להתמכר למריחואנה, אמר ד"ר דייוויד א. גורליק, פרופסור לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד, שלא היה מעורב במחקר.

מספר המשתמשים היומיומיים מצביע על כך שיותר אנשים נמצאים בסיכון לפתח שימוש בעייתי בקנאביס או התמכרות, אמר גורליק. "שימוש בתדירות גבוהה גם מגדיל את הסיכון לפתח פסיכוזה הקשורה לקנאביס," מצב חמור שבו אדם מאבד קשר עם המציאות, הוא אמר.

 
 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE