הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "ביידן אישר ל-FBI להשתמש נגדי בכוח קטלני בפשיטה על ביתי במאר-א-לאגו"
הנשיא ה-45 העלה את ההאשמות בתגובה לחשיפת מסמכים משפטיים מהם עלה כי הסוכנים קיבלו הוראה להביא תחמושת ואזיקים לחיפוש

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מאשים את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באישר שימוש בכוח קטלני במהלך פשיטת ​​ה-FBI על אחוזתו בקיץ 2022, תוך ציון מסמך של רשויות אכיפת החוק שפורסם ביום שלישי בתיק המסמכים המסווגים העומד נגד הנשיא לשעבר.

המסמך המדובר מתאר את תוכניות ה-FBI לחיפוש במעונו של טראמפ במאר-א-לאגו שבפלורידה.

"וואו! זה עתה יצאתי ממשפט ציד המכשפות ביידן במנהטן, והראו לי דיווחים שמשרד המשפטים העקום של ג'ו ביידן, בפשיטה הבלתי חוקית והבלתי חוקתית שלהם על מאר-א-לאגו, אישר ל-FBI להשתמש בכוח קטלני", כתב טראמפ בפוסט בחשבון Truth Social שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצו המדובר נחשף כחלק מחקירת הזיוף לכאורה של רישומים עסקיים המתנהלת נגד הנשיא לשעבר בניו יורק. במהלך החיפוש במעונו של טראמפ בקשר לחקירה זו התגלה לכאורה כי הנשיא לשעבר שמר על מסמכים מסווגים.

במקביל, נראה כי הצו המקורי הכיל הצהרת מדיניות בנוגע לשימוש בכוח קטלני, שקבעה, למשל, כי "קציני אכיפת החוק של משרד המשפטים רשאים להשתמש בכוח קטלני בעת הצורך".

משרד המשפטים וסוכני ה-FBI "תכננו להביא 'נשק סטנדרטי', 'תחמושת', 'אזיקים' ו'חותכי ברגים בגודל בינוני וגדול', וקיבלו הוראה ללבוש 'חולצות פולו או צווארון לא מסומנות' ולשמור על "הציוד מוסתר", נחשף.

"עכשיו אנחנו יודעים, בוודאות, שג'ו ביידן הוא איום רציני על הדמוקרטיה. הוא לא כשיר נפשית לכהן בתפקיד - הביאו את התיקון ה-25", אמר טראמפ, המועמד הרפובליקני הנוכחי בבחירות לנשיאות בנובמבר.

בתגובה נדירה נמסר מה-FBI כי סוכניו פעלו על פי "נוהל סטנדרטי" במהלך הפשיטה: "ה-FBI פעל לפי פרוטוקול סטנדרטי בחיפוש זה כפי שאנו עושים בכל צווי החיפוש, הכולל הצהרת מדיניות סטנדרטית המגבילה את השימוש בכוח קטלני, אף אחד לא הורה לנקוט צעדים נוספים ולא הייתה חריגה מהנורמה בעניין הזה", כך לשון ההצהרה.

חיפוש ה-FBI במאר-א-לאגו מצא כי עשרות מסמכים מסווגים נותרו בבית המגורים של הנשיא. טראמפ, לעומת זאת, טען שהדבר הינו במסגרת זכויותיו כנשיא לשעבר להחזיק במסמכים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE