הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמרו מרחק! 8 צמחים פופולריים שמסכנים את חיות המחמד שלכם
אם יש לכם כלב, חתול או חיה אחרת – כדאי שתוותרו על טוליפ, חרצית, קלנצ'ו ועוד כמה צמחים אהובים שיכולים לגרום לחבר שלכם לנזק בכליות, להקאות, שלשולים ואפילו מוות

בין אם אתם מוציאים את הכלב לטיול או מחפשים להוסיף ירוק בבית שלכם – יש שמונה צמחים שהם ממש רעילים עבור חיות המחמד, וכדאי שתדעו עליהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

שושן בעברית או Lily באנגלית, עם הפרח הצבעוני בחודשי הקיץ – יכול להיות מסוכן מאוד לחתולים שלכם, שכן כמות קטנה שתאכל על ידו יכולה לגרום לנזק חמור מאוד לכליות.

דקל סאגו הוא צמח בית פופולרי, אבל כדאי שלא יהיה כזה אם יש לכם חיות מחמד.

כל חלקי הדלק עלולים לסכן את החיה שלכם, אם כי הזרעים מסוכנים ביותר מכיוון שהם מכילים את רוב הרעלנים - כאשר זרע אחד עד שניים שנאכל יכול לגרום להקאות, חבורות, נזק לכבד, אי ספיקת כליות ומוות.

טוליפ, או צבעוני, הם יפהפיים במיוחד – אבל הפקעת מכילה מספר גבוה ביותר של רעלים שגורמים להקאות, שלשולים, הפרעות בריר ואפילו דיכאון.

הפרח הוא כמובן מאוד פופולרי בבתים, אז אם יש לכם אותו, פשוט הקפידו לשים אותו רחוק מהכלב, החתול או כל חיית המחמד שיש לכם.

 

טוליפ מימין, דקל סאגו משמאל

 

אזליאה (Azalea) הוא צמח מאוד פופולרי בשל הצבעוניות הרבה שלו, אבל גם הוא יכול לגרום להקאות, שלשולים, חולשה ואי ספיקת לב אצל כלבים וחתולים.

הסוקולנט קלנצ'ו נמצא בהרבה בתים, בעיקר בגלל שקל מאוד לגדל ולשמר אותו – ומי שמכיר, יודע עד כמה הוא משריש בקלות. אבל חית מחמד שתבלע אותו, תסבול מהקאות, שלשולים וקצב לב לא תקין.

שפלרה הוא צמח טרופי אהוב מאוד בבתים, אבל גם הוא יגרום לתסמינים מסוכנים לחיית המחמד שלכם – החל מגירוי עז בפה וצריבה בשפתיים ובלשון, ריר מוגזם, הקאות וקשיי בליעה.

הרדוף הנחלים, או Oleander, גדל במהירות בחודשי הקיץ ודורש טיפול מועט – אזל תזהרו ממנו, הוא רעיל ביותר עבור החיה שלכם ויכול לגרום לריר מוגבר, כאבי בטן, שלשולים, דיכאון ואפילו מוות.

כמה מסוגי החרציות האהובות יכולות לגרום לכלב או החתול שכם להקיא, לשלשל, לסבול מריר מוגבר ואפילו חוסר קוארדינציה.

שימו לב! אם ראיתם את חיית המחמד שלכם אוכלת את אחד הצמחים הללו או אם היא מתחילה להביע תסמינים מדאיגים, צרו קשר עם הוטרינר והעניקו לכלב או החתול את העזרה הדרושה בהקדם האפשרי.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE