הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמה מדאיגה: נערות אמריקאיות מקבלות מחזור מוקדם
הגיל שבו ילדות מקבלות את הווסת הראשון הוא הנמוך ביותר ב-50 השנים האחרונות, כך עולה ממחקר שבוצע באוניברסיטת הרווארד

מחקר חדש שנערך בהרווארד הציג מגמה מדאיגה, לפיה נערות אמריקאיות מקבלות את המחזור הראשון שלהן בגיל צעיר בהרבה לעומת חמשת העשורים האחרונים.

בנות שנולדו בין השנים 2000 ל-2005, התחילו את הווסת שלהן בגיל ממוצע של 11.9 שנים - חצי שנה מוקדם יותר מהגיל הממוצע של 12.5 שנים לילדות שנולדו בין 1950 ל-1969, כך דווח בכתב העתJAMA Network Open.

המחקר מצא שהמגמה, שכוללת גם תקופה ארוכה עד שהווסת הופכת לסדירה, בולטת במיוחד בקרב ילדות שחורות, היספניות, אסייתיות וילדות ממוצא מעורב, וגם כן בקרב אלה הגדלות במצב סוציו-אקונומי נמוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מחזור בגיל מוקדם "קשור לסיכון גבוה יותר לבעיות בריאותיות, כגון מחלות לב וכלי דם וסרטן", אמר החוקר זיפן וואנג, עמית מחקר באוניברסיטת הרווארד.

אחת הסיבות למגמה, היא המשקל של הילדה – כלומר, השמנת יתר שידועה כמגפה בקרב הציבור האמריקאי, יכולה בהחלט לתרום לווסת מוקדמת. הגורמים הנוספים כוללים מתח, חוויות ילדות שליליות וענייני סביבה כמו זיהום אוויר וכימיקלים שמשבשים הורמונים.

המחקר החל עוד בשנת 2019, כאשר מדענים מהרווארד ומהמכון הלאומי למדעי הבריאות הסביתית, בחנו יותר מ-71,000 נשים שנולדו בין השנים 1950 ל-2005. הם בדקו מתי הן קיבלו את המחזור הראשון שלהם, מתי הוא הפך לסדיר ועוד פרטים דמוגרפיים שונים.

"כדי להתמודד עם החששות הבריאותיים האלה - שהממצאים שלנו מצביעים על כך שהם עשויים להתחיל להשפיע על יותר אנשים, עם השפעה לא פרופורציונלית על אוכלוסיות כבר מוחלשות - אנחנו צריכים הרבה יותר השקעה במחקר בריאות המחזור החודשי", אמר וואנג.

 

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE