הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחאה של "גיבור ישראל": זה מה שעשה הסנאטור הדמוקרטי שקיבל אות כבוד
ג'ון פטרמן ממשיך להוכיח שהוא מחוייב לאמת ולקהילה היהודית, ובפרס שקיבל עבור כך באונ' אורתודוקסית בניו יורק – הוא נקט בצעד מחאתי נגד אונ' הרווארד

הסנאטור הדמוקרטי מפנסילבניה ג'ון פטרמן התנער מהתואר שעשה באוניברסיטת הרווארד, זאת כצעד מחאתי ל"חוסר היכולת של האוניברסיטה לעמוד למען הקהילה היהודית".

פטרמן הוזמן לישיבה יוניברסיטי, אונ' יהודית אורתודוקסית פרטית בניו יורק, שם הוא קיבל את פרס "גיבור ישראל" – שזה אות הכבוד הגבוה ביותר של המוסד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פטרמן במעמד קבלת אות הכבוד 'גיבור ישראל' (צילום: רויטרס)

 

בנאום בפני קהל הבוגרים, פטרמן – שנחשב בעבר כפוליטיקאי פרוגרסיבי עד שהביע את תמיכתו בישראל אחרי טבח שמחת תורה, אמר:

"חשבתי לעצמי מתי סיימתי את התואר שלי, וזה היה ממש לפני רבע מאה, לפני 25 שנים", אמר. "סיימתי את לימודיי באוניברסיטת הרווארד, אבל היום אני מאוכזב עמוקות מחוסרת היכולת של האוניברסיטה לעמוד למען הקהילה היהודית".

אז, הסאנטור אמר: "עבורי, באופן אישי, אני לא מאמין שנכון לי ללבוש את זה היום", והסיר באקט מחאתי את הגלימה אותה לבש בסיום התואר השני במדיניות ציבורית, זאת לתשואות הקהל.

כאמור, בעוד שדמוקרטים רבים הם מתנגדים קולניים לפעולות ההגנה של ישראל – פטרמן תמיד עמד לצידה.

 

 

רק ביום רביעי, הוא הצטרף לפאנל הבוקר של MSNBC ונשאל אם ישראל חצתה "קו אדום" כאשר תקפה במחנה הפליטים ברפיח (מה שלבסוף הוכיח כלא נכון).

פטרמן ענה: "חמאס, הפחדנים האלה, מתחבאים מאחורי אזרחים ועכשיו מתברר יותר ויותר שהייתה שם כמות של תחמושת שהתפוצצה. זה המקום שבו חמאס מסתיר אותם, וזה מוסיף עוד נזק".

פטרמן מתח ביקורת על הנשיא ג'ו ביידן על שהשהה לזמן קצר מספר משלוחי נשק לישראל ותקף את בית הדין הפלילי הבינלאומי בגין הוצאת צו מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפקדי חמאס.

"אין לי תנאים, מעולם לא היו לי, ואני לא יכול לדמיין שאי פעם אעשה זאת", אמר לאחרונה על הסיוע של ארה"ב לישראל.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE