הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלפפונים מזוהמים בסלמונלה: עשרות נדבקו בחיידק
אחרי הריקול שהוכרז ב-14 מדינות, רשויות הבריאות דיווחו כי על עשרות חולים ועשרות מאושפזים ב-25 מדינות בארצות הברית בעקבות אכילת הירק

רשויות הבריאות בארצות הברית מדווחות כי למעלה מ-150 אמריקאים נדבקו בסלמונלה אחרי שאכלו מלפפונים מזהומים, ולפחות 54 בני אדם אושפזו בבתי החולים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, חשף את מספרי החולים בעדכון היומי שלו וקישר זאת ישירות לירק שאכלו המטופלים, שרבים מהם סבלו משלשול, דם בצואה והקאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עד כה לא נרשמו מקרי מוות כתוצאה מהחיידק, אך גורמים רשמיים הזהירו ילדים צעירים, קשישים ואנשים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה – לנקוט באמצעי זהירות מחיידק הסלמונלה.

כמות החולים והמאושפזים מגיעה זמן קצר לאחר שהיצרנית Fresh Start Produce Sales שבסיסה בפלורידה הכריזה על ריקול ב-14 מדינות ברחבי ארה"ב, אם כי החולים היו ב-25 המדינות הבאות:

פנסילבניה, ניו יורק, פלורידה, וירג'יניה, אוהיו, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה, טנסי, צפון קרוליינה, מסצ'וסטס, מינסוטה, קנטקי, מישיגן, רוד איילנד, איווה, ניו ג'רזי, קונטיקט, מרילנד, טקסס, אלבמה, ארקנסו, דלאוור, אינדיאנה, מיין ומיזורי.

 

 

רשויות הבריאות המקומיות והפדרליות חוקרות כיצד הסלמונלה זיהמה מלפפונים, שכן החיידק נמצא בדרך כלל במעיים של פרות ותרנגולות. מומחים מסבירים כי ייתכן שהירק זוהם על ידי מים המזוהמים בצואה של בעלי חיים, כאשר החיידק יכול להיצמד לחלק החיצוני של מלפפונים.

אנשים בריאים שנדבקו בסלמונלה יכולים לחוות חום, שלשולים, הקאות וכאבי בטן במשך מספר ימים. ברוב המקרים, מנוחה ומשככי כאבים יספיקו כדי לעבור את המחלה.

אבל במקרים חמורים, החיידק יכול לחדור לזרם הדם ולגרום לסיבוכים מסכני חיים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE