הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפעם קליפורניה לא מוותרת למפגינים הפרו-פלסטינים
כתבי אישום הוגשו נגד למעלה מעשרה מתפרעים שפרצו למשרדו של נשיא אוניברסיטת סטנפורד, ריססו כתובות אנטישמיות על הקירות - וסירבו להתפנות עד שיענו לדרישותיהם

כתבי אישום פליליים בגין פריצה הוגשו נגד 13 מפגינים פרו-פלסטיניים שפרצו למשרדו של נשיא אוניברסיטת סטנפורד ונעלו את עצמם. חלק מהמגפינים הושעו מהמוסד האקדמי ולא יוכלו לסיים את לימודיהם.

האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי כאשר המפגינים פרצו למשרדו של הנשיא ריצ'רד סאלר לפני שהוצאו בכוח על ידי מחלקת הבטיחות הציבורית של סטנפורד (SUDPS) ומשרד השריף של המחוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הם ריססו כתובות על הקירות נגד ישראל ונגד המשטרה והשחיתו אנדרטה לחיילי סטנפורד שנפלו במלחמה עם גרפיטי שכתוב עליו "F- AmeriKKKa". הם גם ציירו "עכשיו זה משרד שלנו" על חלון וקראו, "פלסטין תשוחרר, אנחנו נשחרר את פלסטין".

הרחבה ההיסטורית הראשית של האוניברסיטה התמלאה בסיסמאות כולל "DE@TH 2 ISR@HELL", "תהרגו שוטרים", ו-"PIGS TASTE BEST DEAD", לפי תמונות של ההשחתה שהופצו ברשתות החברתיות.

המפגינים תכננו להישאר בתוך הבניין עד שדרישותיהם יתקבלו - שהמוסד ינתק את עצמו מכל חברה "שמספקת תמיכה חומרית ולוגיסטית למערכה הצבאית הנוכחית של ישראל". עם זאת, השוטרים פינו אותם תוך שלוש שעות.

 

 

בערך 50 סטודנטים נוספים, רובם לבושים בשחור עם פניהם מכוסות בכפיות, שילבו זרועות והקיפו את הבניין בסולידריות עם אותם סטודנטים שפרצו למשרד - כאשר על פי דוברת סטנפורד, די מוסטופי, המפגינים השאירו "נזק נרחב" למבנה.

לפי ה"סטנפורד דיילי", המפגינים נעצרו למשך כ-15 שעות לפני שנקבע ערבון בסך 20,000 דולר לכל אחד.

לאחר הביקורת שהוטחה על אונ' סטנפורד, כמו גם על אוניברסיטאות אליטיסטיות אחרות, על כך שלא נקטה עמדה מספיק קשוחה כלפי ההפגנות הפרועות, נראה שאירועי יום רביעי היו נקודת מפנה בקמפוס הפסטורלי בצפון קליפורניה.

במכתב שהופץ לקהילת סטנפורד, הנשיא סאלר והפרובוסט ג'ני מרטינז הודיעו שהסטודנטים המעורבים יושעו ויאסרו זמנית מהקמפוס, וכל בוגר שהיה מעורב לא יורשה לסיים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE