הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדפים מלאים בתחליפי חלב – אז מה הכי בריא?
סויה, שיבולת שועל, שקדים, קוקוס ועוד סוגים רבים של תחליפי חלב שאפשר להשתמש בהם עבור הקפה או קערת הדגנים. אבל רק אחד מהם יספק את היתרונות התזונתיים של חלב פרה

לפני עשר שנים חלב פרה היה ברירת המחדל של צרכני הקפה – אבל היום יש מגוון עצום של תחליפים, החל מחלב שיבולת שועל, שקדים, אפונה, קשיו ואפילו חלב בננה.

רבים נמשכים לתחליפי חלב בגלל אלרגיות או רגישות, אך לא מעט מעדיפים אותו בגלל השפעתו הסביבתית הפחותה: פחות מים, פחות פליטת גזי חממה. וכך השוק מתפתח במהירות, ותוך שנתיים חלב מהצומח יהווה 30% ממכירות החלב.

שאלה פופולרית ומובנת אל מול שוק משקאות חדש – היא מהי החלופה הבריאה ביותר?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לדבריה של הדיאטנית הרשומה ג'יימי נאדו, חלב סויה הוא הבריא ביותר מכיוון שהוא דומה לחלב פרה מבחינה תזונתית.

חלב פרה הוא מקור חשוב לחלבון, סידן, ויטמין D ומרכיבים תזונתיים אחרים. הוא מכיל 8 גרם חלבון לכוס, בעוד שחלב סויה מכיל קצת יותר מ-6 גרם לכוס. המספרים כמובן עשויים להשתנות בהתאם למותג, אבל בדרך כלל בחלב שיבולת שועל יש רק 3 גרם חלבון לכוס, בחלב שקדים קצת יותר מגרם אחד, ובחלב קוקוס אפילו פחות.

כמו כן, חלב סויה מועשר בכמויות דומות של סידן וויטמין D כמו של חלב המגיע מפרה, והוא גם אפשרות דלת פחמימות בהשוואה לחלופות האחרות, בעיקר שיבולת שועל וחלב אורז.

לבסוף, הכל עניין של כמויות. אם אתם לא אוהבים את טעם הסויה, נאדו אומרת שכל עוד אתם מוסיפים מעט חלב אחר לקפה שלכם, מוודאים שהמותג לא מלא בסוכר – וכמובן זה לא המקור העיקרי שלכם לסידן, אין בכך דבר רע.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE