הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקשר בין קעקועים לסרטן הלימפומה
חוקרים בשבדיה בחנו מצבים רפואיים של כמעט 12,000 בני אדם, ומצאו שהסיכון לפתח לימפומה "היה גבוה ב-21% בקרב אנשים שקועקעו"

מדענים מזהירים כי יש צורך דחוף לבצע מחקר על ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של קעקועים, לאחר שמחקר חדש מצא שהם עלולים להגביר את הסיכון לסרטן לימפומה.

אחרי שהיו טבאו לחלוטין, בשנים האחרונות קעקועים הפכו למקובלים ופופולריים. רק בארה"ב, לבערך שליש מהאמריקאים יש לפחות קעקוע אחד. עם זאת, מעט מאוד ידוע על ההשפעות ארוכות הטווח של הדיו בעור האדם.

במחקר חדש באוניברסיטת לונד בשבדיה, חוקרים ניתחו קבוצה של 11,905 משתתפים כדי לחקור אם קעקועים יכולים להשפיע על הסיכון שלנו לפתח לימפומה, סוג של סרטן דם שמתחיל בתאי דם לבנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

באמצעות רישומי אוכלוסין, החוקרים זיהו אנשים שאובחנו עם לימפומה. "לאחר מכן, אנשים אלו הותאמו לקבוצת ביקורת מאותו מין וגיל, אך ללא לימפומה. משתתפי המחקר ענו על שאלון לגבי גורמי אורח חיים כדי לקבוע אם הם מקועקעים או לא", כך סיפרה כריסטל נילסן, שהובילה את המחקר.

"לאחר שלקחנו בחשבון גורמים רלוונטיים נוספים, כמו עישון וגיל, מצאנו שהסיכון לפתח לימפומה היה גבוה ב-21 אחוז בקרב אלו שקועקעו".

הסיבות המדויקות מאחורי הקשר הזה הם עדיין בגדר תעלומה, אבל נילסן אמרה שזה כנראה קשור לאופן שבו הגוף שלנו מגיב לדיו הקעקוע".

אנחנו כבר יודעים שכאשר דיו הקעקוע מוזרק לעור, הגוף מפרש את זה כמשהו זר שלא אמור להיות שם ומערכת החיסון מופעלת", אמרה. "חלק גדול מהדיו מועבר מהעור אל בלוטות הלימפה שם הוא מופקד".

צוות החוקרים ציפה שאלו עם קעקועים גדולים יותר יהיו בסיכון גבוה יותר ללימפומה מאשר אלה עם קעקועים קטנים יותר, מכיוון שיש יותר דיו בגופם להגיב. עם זאת, נראה שהגודל לא משנה.

"אנחנו עדיין לא יודעים למה זה היה המקרה", אמר נילסן. "אפשר רק לשער שקעקוע, ללא קשר לגודלו, גורם לדלקת בדרגה נמוכה בגוף, אשר בתורה עלולה לעורר סרטן. לכן התמונה מורכבת יותר ממה שחשבנו בתחילה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE