הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בנו של הנשיא הורשע: חבר מושבעים בדלאוור מצא את האנטר ביידן אשם בשלוש עבירות נשק
המושבעים מצאו את האנטר ביידן אשם אחרי שעות של דיון בלבד. הסיכון שבחר לקחת בהחלטתו ללכת למשפט ולא לקבל את עסקת הטיעון המוצעת הוביל לעונש פוטנציאלי של עד 25 שנות מאסר וקנסות בגובה 750,000 דולר.

חבר מושבעים בדלאוור מצא ביום שלישי את האנטר ביידן אשם בכל שלוש עבירות הנשק שהוגשו נגדו, לאחר שעות ספורות בלבד של דיון.

ההכרעה ההיסטורית של בנו של הנשיא משקפת את הסיכון הגבוה שבחר לקחת בהחלטתו ללכת למשפט במקום לקבל את עסקת הטיעון המתוקנת שהוצעה בקיץ 2023.

לפי כתבי בית המשפט, האנטר עומד בפני עד 25 שנות מאסר וקנסות בגובה 750,000 דולר.

במערכת הפדרלית יש בדרך כלל עיכוב של חודשיים עד שלושה חודשים בין ההרשעה לבין גזר הדין. "איננו יודעים עדיין מה יהיו קווי היסוד של גזר הדין אם יורשע בכל האישומים," דיווחה NBC News, "אך מומחה משפטי אמר שהם עשויים לקבוע עונש של כשנה בכלא."

השופטת במשפט הנשק של האנטר, מרילין נורייקה, גזרה לאחרונה עונש של שנה מאסר על נאשם במקרי נשק דומים. ההגנה ביקשה שישה חודשי מאסר, אך נורייקה גזרה עליו שנה.

הממשלה האשימה את האנטר בסעיף אחד של הצהרה כוזבת ברכישת נשק חם, סעיף אחד של החזקת נשק חם על ידי אדם המשתמש באופן לא חוקי או מכור לחומר מבוקר, וסעיף אחד של הצהרה כוזבת בנוגע למידע שנדרש לשמור על ידי סוחר נשק מורשה פדרלית.

לפי תמונות רבות מהמחשב הנייד הנטוש של האנטר, הוא השתמש בקראק בעת שרכש את הנשק ב-2018, והנשק נמצא מאוחר יותר מושלך בפח אשפה ציבורי ליד בית ספר. השירות החשאי התערב לכאורה בחקירת האירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התביעה הביאה עשרה עדים לעדות, בעוד ההגנה הביאה עדה אחת בלבד, נעמי ביידן ניל. עדותה של ניל נראתה כמחמירה את מצבו של האנטר, כשהיא מתארת אותו כ"לא יציב" לעיני חבר המושבעים, כך לפי כתבי בית המשפט.

ההגנה של האנטר קיוותה כנראה לביטול על ידי חבר המושבעים, כך הזהירו מומחים משפטיים בשבוע שעבר. ביטול על ידי חבר מושבעים מתרחש כאשר נאשם נמצא אשם מעבר לכל ספק סביר אך חברי המושבעים מתעלמים מחובתם להכריז על הנאשם כלא אשם.

ההגנה ניסתה בעיקר להציג את האנטר כקורבן של התמכרות לסמים. עורך הדין של ההגנה, אבי לואל, טען שעל התביעה להוכיח שהאנטר "ביצע את עבירות הנשק ביודעין".

הטיעון של הממשלה התמקד ברעיון ש"אף אחד אינו מעל החוק" וש"אין זה משנה מי אתה או מה שמך." התובעים טענו שהאנטר "בחר להחזיק בנשק חם באופן בלתי חוקי" ו"שקר."

"כל זה אינו עדות," הצביע התובע ליאו וייז סביב בית המשפט על משפחת ביידן שצפתה בסיכומים ביום שני. "אנשים שיושבים בקהל אינם עדות."

בשנת 2023, האנטר סירב לקבל עסקת טיעון מהתביעה לאחר שהמשא ומתן קרס בעקבות בדיקה שיפוטית של "הסכם ההסחה."

עסקת הטיעון המקורית שהוצעה להאנטר כללה אפשרות להודות באשמה באי תשלום מס על הכנסה של יותר מ-1.5 מיליון דולר בשנים 2017 ו-2018, בתמורה למאסר על תנאי במקום זמן בכלא. בנוסף, היועץ המיוחד דייוויד וייס גיבש הסכם הסחה נפרד שהעניק להאנטר חסינות מאשמות אפשריות בעתיד, כולל סעיף שיכול למחוק עבירת נשק חמורה מהרקורד שלו.

וייס הגיש מאוחר יותר כתב אישום נגד האנטר בעבירות מס בקליפורניה. המשפט נקבע לספטמבר.

המשפט הוא ארצות הברית נגד האנטר ביידן, מספר 24-1703 בבית המשפט לערעורים של ארצות הברית במעגל השלישי.

 
 
34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE