הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל הבורסה הגרמנית: "אנחנו חנות גרוטאות - הפכנו למדינה מתפתחת בשל חוסר ההנהגה של הקנצלר"
תיאודור ויימר, מנכ"ל הבורסה הגרמנית, טוען שגרמניה בדרך להפוך ל"מדינת מתפתחת" עקב חוסר ההנהגה של הקנצלר אולף שולץ. ויימר מזהיר מפני הרחקת משקיעים בינלאומיים, מצב כלכלי מתדרדר, ופגיעה בתעשיית הרכב עקב מדיניות הממשלה.

גרמניה נמצאת בדרך להפוך ל"מדינת מתפתחת," כך טען מנכ"ל הבורסה הגרמנית, תיאודור ויימר, בהאשימו את חוסר ההנהגה של הקנצלר אולף שולץ בבעיות הכלכליות של המדינה.

ויימר, מנכ"ל Deutsche Boerse, אמר ביום שני ל-"Telegraph" כי הקואליציה השלטת של שולץ מרחיקה משקיעים בינלאומיים מגרמניה.

בנאום שנשא בפני קבוצת לובי כלכלית בווארית בשם "Wirtschaftsbeirat Bayern," אמר ויימר: "אני לא רוצה לקלקל לכם את הערב, אבל דבר אחד ברור: המוניטין שלנו בעולם מעולם לא היה גרוע כל כך."

הנאום נערך לכאורה באפריל אך פורסם לציבור רק לאחר שפורסם על ידי "Wirtschaftsbeirat Bayern" ברשתות החברתיות ביום שישי.

מאז שותף הנאום בהרחבה על ידי שמרנים וכלכלנים ימנים, אשר מזמן מבקרים קשות את מדיניות הקואליציה.

ויימר ביקר את סגנו של שולץ, שר הכלכלה רוברט האבק, עימו לדבריו ערך 18 פגישות, וכינה אותו "אסון מוחלט."

ויימר זעק: "איזו ממשלה אתם בכלל מנהלים?". לדבריו של המנכ"ל, השקעות בינלאומיות זורמות לחברות גרמניות רק כי הן כל כך זולות. "נהיינו לחנות גרוטאות," טען.

ויימר גם מתח ביקורת על הממשלה על "הרס" תעשיית הרכב החיונית של המדינה, תוך שהוא מצביע על תוכנית המעבר ממכוניות בנזין ודיזל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאשר נשאל על ידי יורי קופנר, נציג מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD), שהיה נוכח באירוע, אם עליית הימין הקיצוני משפיעה על אמון בעסקים, השיב ויימר: "העובדה שיש פופוליסטים ימניים אינה מהווה כרגע בעיה עבורנו אנשי המקצוע".

הקואליציה השלטת בגרמניה נחלה תבוסה על ידי מפלגות האופוזיציה בבחירות לפרלמנט האירופי ביום ראשון, כשעל פי סקרי המדגם הגיע מפלגת השלטון למקום שלישי אחרי השמרנים וה-AfD הימני.

מפלגת הסוציאל-דמוקרטים של שולץ (SPD) קיבלה כ-14% מהקולות, ירידה מ-15.8% ב-2019, תוצאה הגרועה ביותר שלהם בעשורים האחרונים.

האופוזיציה המרכז-ימנית, איחוד הדמוקרטים הנוצרים (CDU) והאיחוד החברתי הנוצרי (CSU), צופים לתפוס את המקום הראשון עם כ-30%.

ה-AfD עלתה למקום השני עם כ-16%.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE