הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לחובבי המאצ'ה: הנה סיבה נוספת שבגללה ממש כדאי לכם לשתות את התה הירוק
חוקרים מצאו יתרון בריאותי נוסף וחשוב לתה היפני הפופולרי, שכן הוא הודף חיידק מסוכן מאוד שנמצא בחניכיים שלנו שיכול להביא לאובדן השיניים

לתה הירוק היפני האהוב שהפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות, יש יתרונות בריאותיים רבים – מאיץ את חילוף החומרים ומסייע בהורדת רמות הסוכר, הוא תורם למניעת דלקות ומגן על הלב, ועוד.

אבל מחקר חדש מצביע על יתרון נוסף שנכנס לרשימה הארוכה – והוא שהמאצ'ה מסייעת בשמירה על בריאות הפה על ידי מניעת מחלת חניכיים חמורה בשם פריודונטיטיס.

אחת הסיבות המובילות להתפתחות מחלת החניכיים הזאת היא החיידק בשם 'פורפירומונס ג'ינג'יוואליס', והחוקרים גילו שהתה הירוק הטחון הודף אותו ביעילות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

החוקרים בדקו את התנהגותו של תה המאצ'ה נגד 16 מיני חיידקים אוראליים, ומצאו שאחרי שעתיים של חשיפה, כמעט כל תאי ה'פ. ג'ינג'יוואליס' נהרגו – ותוך ארבע שבועות נעלמו כלא היו.

לאחר מכן, המדענים בדקו את השפעות של שטיפת פה במאצ'ה על 45 אנשים עם פריודונטיטיס, ומצאו שאלה שהשתמשו בשטיפת הפה הזו רשמו רמות נמוכות באופן משמשעותי של החיידק ברוק שלהם.

תה המאצ'ה הירוק מזוהה עם אפקטים אנטימיקרוביאליים, ומחקרים קודמים כבר קבעו שתה ירוק באופן כללי יכול לעכב התפתחות חיידקים מסוכנים אחרים.

פריודונטיטיס היא זיהום חניכיים חמור שפוגע ברקמה הרכה, ואם הוא לא מטופל הוא עלול להוביל לאובדן שיניים או אף להרוס את העצם שתומך בשיניים שלכם.

הוא כאמור מתפתח מהחיידק שנמצא מתחת לקו החניכיים. בדרך כלל, במצב בריאותי תקין, החיידק נמצא ברמות נמוכות מאוד, אבל תחת תנאים מסוימים הוא יכול להפוך להרסני ולהפוך מיקרוביום תת-חניכיים בריאים לקהילה פתוגנית.

"הסכנות של פריודונטיטיס היו במוקד תשומת לב רבה במחקר הרפואי והשיניים, מכיוון שמחלה דלקתית רב-גורמית זו של חלל הפה אינה רק גורם מרכזי לאובדן שיניים, אלא גם קשורה למגוון רחב של הפרעות דלקתיות כרוניות אחרות, כולל סוכרת מליטוס, לידה מוקדמת, מחלות לב וכלי דם, דלקת ריאות משאפתית, דלקת מפרקים שגרונית, הפרעות קוגניטיביות וסרטן," אמר מחבר המחקר ריומה נקאו, חוקר במכון היפני למחלות זיהומיות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE