הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברה אמריקאית מסרבת לספק תרופה מצילת חיים לילדים חולי סכרת ברוסיה
בצעד דרמטי ומעורר מחלוקת ענקית התרופות איליי לילי מפסיקה אספקת אינסולין לילדים חולי סוכרת בכל רחבי רוסיה וגורמת לדאגה בקרב הורים

חברת הבת של תאגיד התרופות האמריקאי איליי לילי הפסיקה את אספקת האינסולין מתוצרתה לרוסיה, על פי דיווח של עיתון קומרסנט.

אינסולין הומלוג, המיוצר על ידי איליי לילי, נמצא בשימוש במיוחד בקרב ילדים חולי סוכרת מסוג 1.

במרץ 2022, בעקבות תחילת המבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה, הכריזה איליי לילי על הפסקת יצוא של תרופות "לא חיוניות" לרוסיה, כמו גלולות לטיפול באין-אונות.

אך תרופות לסרטן ולסוכרת נותרו מחוץ לרשימה זו.

מאז, העבירה החברה את פעילותה ברוסיה לחברת הבת השוויצרית Swixx BioPharma, אשר הודיעה לרשויות הרוסיות בפברואר על הפסקת אספקת האינסולין הומלוג ללא הסבר נוסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גוף פיקוח התרופות הרוסי, רוזדרבנדזור, דיווח כי נכון ליום שני, ישנם יותר ממיליון מנות של אינסולין במחסנים, אשר מספיקים למילוי הדרישה השנתית לתרופה.

ברוזדרבנדזור הוסיפו כי למרות נסיגת איליי לילי מהשוק, קיימים כבר שלושה תחליפים מקומיים, כך ש"צורכי המטופלים ייענו במלואם".

שני תחליפים גנריים להומלוג מיוצרים על ידי חברת Geropharm הרוסית, וחברת JSC Pharmsintez-Nord שהחלה לייצר סוג זה של אינסולין מוקדם יותר השנה.

בשנת 2019, איליי לילי סיפקה כמעט את כל האינסולין בשוק הרוסי.

בעוד שדובר חברת Geropharm הצהיר כי "היציאה של איליי לילי לא צריכה להשפיע על המטופלים הרוסיים", הורים רבים לילדים חולי סוכרת עדיין דואגים.

על פי דברי מריה בלוחינה, מנהלת ערוץ הטלגרם T1D News, יש הורים המוכנים לשלם מחיר גבוה בהרבה כדי לרכוש את המוצר האמריקאי בשוק האפור.

בלוחינה, אם לילד חולה סוכרת מסוג 1, ציינה: "הורים בדרך כלל חוששים להחליף את האינסולין של ילדיהם לאינסולינים אחרים. בנוסף, הומלוג הוא אינסולין מהיר הפעולה בעל מוניטין מוכח, עם כמעט 30 שנות שימוש שהשפיעו על אמינותו".

 
 
4o
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE