הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במוקד הסערה - חברת נדל"ן שהקימו צמד ישראלים: כספי סמים מולבנים זרמו לשוק הנדל"ן המסחרי בדרום פלורידה
דו"ח חדש חושף כיצד כספים מסמים בלתי חוקיים חדרו לשוק הנדל"ן המסחרי בדרום פלורידה ובאזורים נוספים בארה"ב, בין היתר באמצעות חברת ספארה קפיטל ממיאמי

דו"ח חדש של חברת Bisnow חושף כיצד כספים ממקורות בלתי חוקיים, ובמיוחד כספי סמים, חדרו לשוק הנדל"ן המסחרי בדרום פלורידה ואף מעבר לו.

אחד המקרים הבולטים הוא של חברת ספארה קפיטל ממיאמי, שהסכימה ב-2021 לוותר על למעלה מ-29 מיליון דולר כחלק מהסדר חקירה של מנהלת אכיפת הסמים האמריקאית (DEA) בנושא הלבנת כספים, למרות שהחברה לא הודתה באשמה. החברה הואשמה בכך שלא שמה לב לדגלים האדומים שצצו בנוגע לכספי המשקיעים, והייתה מעורבת במבצע עוקץ של ה-DEA שחשף שמיליוני דולרים מכספי סמים זרמו דרך קרן ההשקעות שלה. החקירה כללה בין היתר רכישה של מלון בסך 63 מיליון דולר ליד וושינגטון די.סי. ומבנה משרדים בפורט לודרדייל שבו השתמשו התובעים של מחוז

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המקרה של ספארה קפיטל הוא אחד מתוך חמישה מקרים שהודגשו בדו"ח על סיכוני הלבנת כספים בנדל"ן המסחרי שהופק על ידי Global Financial Integrity וגופים נוספים.

לפי הדו"ח, כ-2.6 מיליארד דולר הולבנו ב-22 מדינות בארה"ב, כשקליפורניה, פלורידה וניו יורק הן היעדים המרכזיים.

משרד המשפטים (DOJ) טען כי בין 2016 ל-2019 גייסה ספארה קפיטל מיליוני דולרים ממקורות פליליים מבלי לבצע בדיקות נאותות מספיקות, תוך התעלמות מסימנים מחשידים כמו אי התאמות בשמות השולחים ובסכומי ההשקעה. ספארה קיבלה כספים מפושעים באמצעות מנגנון "שוק הפזו השחור" שאפשר לסוחרי סמים להחליף דולרים אמריקאים במטבעות מקומיים.

במסגרת חקירת ה-DEA, הדולרים נרכשו בשוק השחור והועברו לחשבונות בארה"ב של ספארה תחת הנחיית סוחרי הלבנת כספים.

ספארה קפיטל, שהוקמה על ידי אבי גאלסקי ומיכאל אטיאס בסוף 2015, רכשה לפחות שבעה נכסים בפלורידה ושלושה בדרום פלורידה בין השנים 2015 ל-2021, לכאורה באמצעות כספים שהולבנו.

בהצהרה ל-Bisnow, טענה ספארה שלא ידעה על מקורות הכספים ולא הייתה לה כל כוונה פלילית, וטענה שהייתה מקבלת כספים פסיבית.

בין הרכישות של ספארה נמנה גם המתחם דירות ג'קסון בג'קסונוויל, בניין משרדים בטמפה ומתקן אחסון בנייפלס.

רכישה משמעותית הייתה מלון ווסטין טייסונס קורנר שנרכש בשיתוף פעולה עם Driftwood Capital ו-Merrimac Ventures ב-2018 תמורת 62 מיליון דולר.

Driftwood טענה כי ספארה הייתה שותפה פסיבית בלבד.

ב-2021 הגיעה ספארה להסדר עם מחלקת המשפטים האמריקאית, במסגרתו הסכימה לוותר על נכסים בשווי 22.5 מיליון דולר ולשלם 6.5 מיליון דולר כדי להימנע מהעמדה לדין.

מאז נפרדו גאלסקי ואטיאס מספארה והקימו חברות חדשות.

האתר של ספארה נשאר פעיל ומציג מספר נכסים, אך החברה אינה פעילה ברשתות החברתיות ואינה מופיעה בפרופילים של המייסדים ב-LinkedIn.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE