הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב חתמה על עסקה בשווי 23 מיליארד דולר למכירת מטוסי F-16 לטורקיה
העסקה כוללת מכירת 40 מטוסי קרב ושדרוג של מטוסי F-16 קיימים, כחלק מאישור חברותה של שוודיה בנאט"ו - בינתיים טורקיה מחוץ לפרויקט ה-F35

ארה"ב חתמה על עסקה בשווי 23 מיליארד דולר עם טורקיה למכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-16.

וושינגטון הבטיחה למכור עשרות ממטוסי הקרב המתקדמים לאנקרה ולשדרג עשרות ממטוסי ה-F-16 הטורקיים בתמורה לאישור טורקי להצטרפותה של שוודיה לנאט"ו.

הסוכנות הצרפתית דיווחה כי העסקה נחתמה ביום חמישי.

"החוזה נחתם ונציגים משני הצדדים מנהלים משא ומתן על הפרטים," אמרו מקורות ממשרד ההגנה הטורקי לסוכנות הידיעות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרד המדינה האמריקאי אמר בשבוע שעבר כי ננקטו צעדים משמעותיים להשלמת העסקה, אשר מהווה הוכחה לקשר הצבאי ההדוק בין וושינגטון ואנקרה.

"זו הדוגמה האחרונה להתחייבות המתמשכת של ארה"ב לשותפות ביטחונית עם טורקיה," נכתב בהצהרה שפורסמה בחשבונות המדיה החברתית של הממשל האמריקאי.

בינואר, הנשיא ביידן שלח מכתב לקונגרס לדחוף את הקפיטול לאשר את מכירת מטוסי ה-F-16 לטורקיה. וושינגטון התנתה את העסקה בהרמת ההתנגדות בת החודשים של אנקרה להצטרפות סטוקהולם לנאט"ו.

מאז הצטרפותה לברית במרץ, שוודיה נקטה גישה אגרסיבית כלפי רוסיה. סטוקהולם אישרה לקייב להשתמש בנשק שלה נגד מטרות בתוך רוסיה, ובכירים בשוודיה הציעו שסטוקהולם עשויה להצטרף לתוכנית שיתוף הנשק הגרעיני של נאט"ו.

טורקיה הייתה שותפה בפרויקט ה-F-35 והייתה אמורה לקבל את מטוס הקרב האמריקאי המתקדם ביותר.

עם זאת, במהלך ממשל טראמפ, אנקרה רכשה מערכת הגנה מפני טילים ממוסקבה, מה שהוביל לכך שוושינגטון הוציאה את טורקיה מהתוכנית.

כשאושרה לראשונה העסקה מוקדם יותר השנה, תיאר שגריר ארה"ב בטורקיה ג'ף פלק את העסקה כ"צעד גדול קדימה". הוא אמר, "צי ה-F-16 של טורקיה קריטי לכוח של נאט"ו, ומבטיח תאימות עתידית בין בעלי ברית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE