הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צבא רוסיה בגבול ארה"ב: ספינות מלחמה עגנו בסמוך לפלורידה
חמושות בטילים היפרסוניים ועוד כלי נשק, ספינת מלחמה וצוללת גרעינית עגנו בהוואנה, הממוקמת כמה מאות מיילים מפלורידה. המושל דה-סנטיס מאשים את "החולשה" של ממשל ביידן

כלי שיט צבאיים של רוסיה הגיעו ביום חמישי לקובה ועגנו במפרץ הוואנה, הממוקם בערך כ-100 מיילים דרומית לפלורידה.

במה שמזכיר את התקופה המתוחה ביותר במלחמה הקרה, משרד ההגנה הרוסי שחרר תמונות המראות את ספינת המלחמה 'אדמירל גורשקוב' והצוללת גרעינית 'קזאן' עוגנות ממש לא רחוק מהגבול האמריקאי. כלי השיט לא נשאו נשק גרעיני, אך הם היו חמושים בטילים היפרסוניים וטילי קרוז קליבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מהצד של קובה, משרד החוץ כינה את הנוכחות הימית הרוסית כביטוי ל"יחסים ידידותיים היסטוריים" עם מוסקבה.

בפלורידה, המושל הרפובליקני רון דה-סנטיס התייחס לאיום על גבול המדינה שלו והעביר ביקורת על ממשל ביידן על כך שהוא מפגין "חולשה" על במת העולם.

"אני מושל פלורידה, אני לא הנשיא, אבל אם הייתה לי את האחריות הזו, זה לא משהו שהייתי מאפשר לקרות", אמר דה-סנטיס ביום שישי. "אני חושב שזה מדאיג מאוד שהממשל הזה מבטא חולשה שגוררת פעולות אגרסיביות מצד האויבים שלנו".

"ההיסטוריה הראתה לנו שהשחקנים הרעים האלה מגיבים ונרתעים מעוצה, אבל הם לא ירתעו מחולשה, בלבול, הם לא ירתעו מנשיא שמסתובב ללא מטרה ב-G7", אמר המושל, מתייחס לוידאו של ביידן נראה אבוד במהלך פסגת ארגון המדינות המתועשות.

עם פרסום הגעת כלי השיט הרוסים, קנדה שלחה את הספינה הצבאית 'מרגרט ברוק' לאזור, אך הדגישה כי מדובר בהחלטה "שגרתית וחלק משיתוף פעולה ארוך טווח בין המדינות שלנו", והדגישה כי אין איום מצד רוסיה.

 

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE