הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החלום התנפץ: השחיינית הטרנסג'נדרית ליה תומאס נאסרה מלהתחרות באולימפיאדה
ההחלטה של פדרציית השחייה הבינלאומית אמנם נשענה על הסטטוס של תומאס בארה"ב, אך בירכה על כך שמדובר בצעד "המגן על נשים בעולם הספורט"

השחיינית הטרנסג'נדרית האמריקאית ליה תומאס, שהתפרסמה לאחר שהפכה לספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה שזכתה באליפות קולג' ב-NCAA במרץ 2022, הפסידה בתביעה משפטית נגד פדרציית השחייה הבינלאומית – וכך למעשה איבדה את האפשרות להשתתף באולימפיאדת פריז בחודש הבא.

זאת נוסף לכך שתומאס בת ה-25 לא תוכל יותר להתחרות בקטגוריית נשים ב-NCAA, אחרי שנכשלה לערער על החוקים החדשים האוסרים על כל מי שעבר "התבגרות זכרית" מלהתחרות נגד נשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

תומאס טענה כי חוקים אלו הם "בלתי חוקתיים" מכיוון שהם סותרים את אמנת האולימפיאדה ואת חוקת פדרציית השחייה, אשר מפקחת על תחרויות ספורט מים ברחבי העולם.

מבחינת הפדרציה, בהחלטה בת 24 עמודים הם הטילו את האשמה על הסטטוס של תומאס בארה"ב, ואמרו כי היא "פשוט אינה זכאית להשתתף בתחרויות שלהם" כי היא כבר לא חברה בארגון השחייה בארה"ב.

עם זאת, הארגון בירך על ההחלטה שמהווה "צעד גדול קדימה במאמצים שלנו להגן על נשים בספורט. אנו מחויבים לקדם סביבה המעודדות הוגנות, כבוד, והזדמנויות שוות לספורטאים מכל המינים".

הארגון הבינלאומי הציג חוקים חדשים לאחר שתומאס ניצחה את המדליסטית האולימפית אמה וויאנט וזכתה במדליית הזהב לנשים ב-2022 – מה שעורר סערה גדולה מאוד והאלה את השאלה האם זהות מגדרית אישית עולה על המגדר הביולוגי.

ולמרות שהארגון התנגד לכך שגבר ביולוגי יתחרה תחת זהות נשית נגד נשים, וההפך כמובן, הדיון היה רק בשאלה האם תומאס, שכבר אינה חברה בארגון השחייה האמריקאי, מורשת להתמודד באולימפיאדה.

לצד זה, הפדרצייה העולמית מתעקשת שהיא עושה ככל שביכולתה להיות כוללנית והציגה קטגוריה "פתוחה" לשחיינים טרנסג'נדרים. עם זאת, תוכנית כזו בגביע העולם באוקטובר האחרון בברלין בוטלה לאחר שאף אחד לא נרשם למרוצי השחייה, שהיו אמורים להתקיים לצד תחרויות הנשים והגברים.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE