הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראשת ממשלת איטליה: ישראל נפלה במלכודת של חמאס
ג'ורג'ה מלוני הזכירה לתקשורת כי מי שהתחיל את המלחמה הוא ארגון הטרור חמאס – שטמן מלכודת מוצלחת למדי שמטרתה לבודד את ישראל

ראשת ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני, עמדה לצד ישראל בשבת כשנשאלה על ידי עיתונאים למה ה-G7 לא גינה את המדינה היהודית על מותם של אזרחים בעזה – אך טענה שישראל נפלה למלכודת של חמאס.

"אני חושבת שעלינו לזכור מי התחיל את כל זה, וזה לא הייתה ישראל, אלא מישהו שהרג אזרחים, נשים וילדים", אמרה המנהיגה האיטלקית ביום האחרון של פסגת ה-G7 שהתקיימה בדרום איטליה, בהתייחסות לטבח שמחת תורה.

מלוני המשיכה ואמרה שישראל נפלה ל"מלכודת" של חמאס עם התגובה שלה לטבח ה-7 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"כי המלכודת של חמאס הייתה לבודד אותה. נראה שזה עובד", אמרה מלוני, והוסיפה שבעלות בריתה של ישראל "חייבות לתת את המילה שלהן לישראל ולביטחון שלה... וזה בדיוק מה שאיטליה עושה".

באותו מעמד, מלוני התייחסה להצעת הפסקת האש של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם אוקראינה, וקראה לזה "תעמולה", זאת בזמן שהיא סיכמה את פסגת ה-G7 שכללה הסכם לספק לאוקראינה הלוואה של 50 מיליארד דולר.

"אם הצעתו של נשיא פוטין היא: אנו מוכנים לנהל משא ומתן רק אם אוקראינה תכיר בכיבוש ותוותר על החלקים הכבושים... זה לא נראה לי יעיל במיוחד כהצעה" אמרה מלוני, "זה יותר נראה לי כמו תעמולה מאשר מהלך אמיתי וכנה".

 

 

ביום שישי האחרון, פוטין אמר שהוא יודיע "מיידית" על הפסקת אש אם אוקראינה תיסוג מארבעת האזורים שמוסקבה סיפחה ב-2022, וכמובן תוותר על התוכניות להצטרף לברית נאט"ו.

אך הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, שהיה אחד ממספר מנהיגי העולם שהשתתפו כאורחים ב-G7, דחה את ההצעה, טוען שזה ניסיון מצד פוטין להכניע ולספח יותר שטחים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE