הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ממשלה בן 28? המועמד שמערער את הפוליטיקה הצרפתית
התחזקות הימין באירופה בחודשים האחרונים הגיעה לשיא עם הנצחון הגורף של המפלגה הצרפתית של מארין לה פן, כאשר המועמד שלה לראשות הממשלה עשוי לנצח בבחירות הבזק הקרובות

ג'ורדן ברדלה מרעיד את הפוליטיקה הצרפתית. הוא צעיר, הוא נראה כמו דוגמן, ומאז 2022 הוא נשיא האיחוד הלאומי, השם החדש למפלגת החזית הלאומית שהוקמה ב-1972 על ידי הפוליטיקאי הימני השנוי במחלוקת, ז'אן-מארי לה פן. המפלגה התרחקה משורשיה הימניים הקיצוניים, והפכה למפלגת פופוליסטית יותר תחת בתו של לה פן, מארין.

"ג'ורדן ברדלה, הצעיר הימני בן ה-28 ללא תואר אקדמי, עשוי להיות ראש ממשלת צרפת בעוד מספר שבועות", אומר תומאס קורבט-דילון, ששימש כיועץ לראש הממשלה הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון ויועץ לפוליטיקאים אירופאים אחרים. "זו בשורה טובה לעם הצרפתי שסבל מהתקפות חסרות הרף על תרבותו על ידי השמאלן מקרון ומיליוני המהגרים שהוא הביא".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ברדלה נולד למשפחת מהגרים איטלקים והצטיין בבית הספר לפני שהתקבל לאוניברסיטה המובילה במדינה, הסורבון. עם זאת, הוא עזב לפני שהשיג תואר כדי להתחיל קריירה פוליטית.

הסיבה שלברדלה יש סיכוי להיות ראש הממשלה הבא של צרפת נובעת מההטייה של הבוחרים במדינה לכיוון הימין הפופוליסטי בבחירות לאיחוד האירופי בתחילת החודש. צרפת הובילה את הדרך עם האיחוד הלאומי שזכה ב-31.5% מהקולות, והפך לבלוק הפוליטי הצרפתי הפופולרי ביותר בבחירות.

זה הוביל את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לקרוא לבחירות פרלמנטריות מיידיות לסוף החודש.

ברדלה וגם לה פן צוברים יותר אהדה בין היתר בשל העובדה שהם לא משתמשים ברטוריקה אנטישמית שהפכה לפופולרית בקרב השמאל.

דבר נוסף שמושך בוחרים אליהם הוא שיעור האבטלה הגבוה של צעירים בגילאים 15 עד 24. נתונים אחרונים מאפריל מראים ששיעור האבטלה בקרב הצעירים הגיע ל-17.8%. זה עלייה מ-16.8% בתחילת השנה הקודמת.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE