הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אל תצפו בערוצי המיינסטרים – הם בבעלות יהודים": זו תוכנית הלימודים באונ' קולומביה
העדויות מהקמפוסים והכיתות באוניברסיטה מהיוקרתיות בעולם ממשיכות להציג מגמה מדאיגה של שנאת יהודים מערכתית והתנכלות לישראלים

כוח משימה מיוחד של אוניברסיטת קולומביה, שהוקם כדי לחקור אנטישמיות במוסד האקדמי היוקרתי שנמצא במנהטן, מצא דפוס מטריד השנה של הטיה נגד יהודים - כולל פרופסור אחד שאמר לסטודנטים שלו להימנע מערוצי החדשות המיינסטרים כי "הם בבעלות יהודים".

על פי הדו"ח של צוות המשימה, שחלק ממנו פורסם בעיתון 'הארץ', תלמידים יהודים וישראלים הרגישו שהם נמצאים "במוקד ונבדלים מאוד" – זאת אחרי טבח שמחת תורה ותחילת מלחמת חרבות ברזל.

באחד המקרים המזעזעים, פרופסור באוניברסיטה שהקריא את שמות התלמידים בכיתה, התעקב על אחד מהם בגלל שם המשפחה שנשמע יהודי – ודרש ממנו להצדיק את המלחמה של ישראל בחמאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

פרופסורין אחרים עודדו את הסטודנטים שלהם לצאת ולהשתתף בהפגנות נגד ישראל, מה שגרם לחלק מהתלמידים לעזוב את החוגים בהם למדו בגלל שלא רצו להיות חלק מההפגנות.

גיל זוסמן, פרופסור ישראלי להנדסת חשמל, אמר ל'ניו יורק פוסט' כי האווירה בקמפוס היא עוינת במיוחד לסטודנטים הישראלים.

"יש אפליה ברורה נגד סטודנטים ישראלים ויהודים", הוא אמר, "מהתחלה הם היו היעד של המפגינים".

הוא אמר שהוא יודע על לפחות שני פרופסורים שהביאו את הכיתות שלהם למאהלים נגד ישראל שהוקמו בקמפוס. "זה כמו להגיד: 'אנחנו לא רוצים כאן ציונים'... אני מאמין שזו הפרה של סעיף חוק זכויות האזרח".

רורי לנקמן, פקיד במרכז לואיס ד. ברנדייס לזכויות אדם, אמר ל'פוסט' שהוא חושש שקולומביה מחפשת "הגדרה דלה של אנטישמיות", ולכן חושב שהאוניברסיטה אינה רצינית כלל במאבק הזה בקמפוס.

"אי אפשר לפתור בעיה שאתה לא מוכן להגדיר אותה", אמר לנקמן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE