הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מאבדת אוכלוסייה - והנהירה ההמונית צפויה להימשך
נתונים שפורסמו על ידי חברת הובלות הראו כי תושבי קליפורניה, ובעיקר אלה הגרים בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו, מחפשים הזדמנויות זולות יותר בדאלאס, לאס וגאס וסיאטל

הנהירה המתמשכת מקליפורניה למדינות אחרות בארה"ב צפויה להימשך ולהתרחב – כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי חברת ההובלות moveBuddha.

מתוך עשרת מסלולי ההובלות הפופולריים ביותר שחיפשו לקוחות החברה ב-2024, חמישה כללו מעבר מאזור מטרופוליני בקליפורניה למדינות אחרת.

במרץ דיווח משרד האוכלוסין האמריקאי כי אוכלוסיית קליפורניה הייתה 38,965,000 נכון ליולי 2023, שזו ירידה של 573,000 מ-39,500,000 שלוש שנים קודם לכן. הירידה הזו התרחשה למרות שאוכלוסיית ארה"ב כולה גדלה, עם עליות של 1.9% בפלורידה, 1.6 אחוז בטקסס ו-1.7 אחוז בדרום קרוליינה בשנה שלפני יולי 2022.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

נתוני משרד המפקד האמריקאי הראו ש-74,000 אנשים עברו מקליפורניה לאריזונה בלבד ב-2022, לאחר 69,000 שעברו בשנה שקדמה לה.

לוס אנג'לס לניו יורק היה מסלול ההובלה המחופש ביותר ב-moveBuddha מתחילת השנה, לפי החברה, בעוד שסן פרנסיסקו לניו יורק הגיע במקום הרביעי.

לוס אנג'לס תפסה שלושה מקומות נוספים בעשירייה הראשונה עם מעברים לדאלאס, לאס וגאס וסיאטל, שהיו החיפושים החמישי, השישי והשמיני הכי פופולריים למעברים, בהתאמה. מתוך עשרת המסלולים הכי פופולריים, רק אחד כלל מעבר לקליפורניה. זה היה המסלול השלישי בפופולריות מניו יורק ללוס אנג'לס.

יחד עם הנתונים, moveBuddha ציינה כי: "חמישה מעשרת המטרופולינים העיקריים ליציאה נמצאים בקליפורניה. לתושבי לוס אנג'לס יש את העניין הגבוה ביותר במעברים החוצה, עם 42% יותר פניות ליציאה מאשר סן פרנסיסקו".

בראיון ל'ניוזוויק', טום ווגל, פרופסור מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, טען שהדיור הוא הגורם העיקרי מאחורי הנהירה מקליפורניה.

הוא אמר: "כל הנתונים שראיתי מצביעים על כך שהדיור הוא הנושא המניע. בית טיפוסי בקליפורניה עולה פי שניים מבית טיפוסי בטקסס, היעד הנפוץ ביותר למהגרים מקליפורניה. וכאשר שואלים אותם מדוע עזבו, רובם יציינו את נושא הדיור מאשר סיבות אחרות כמו עבודה ומשפחה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE