הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא כל הוליווד נגדנו: השחקנית שקוראת לנוצרים להיאבק באנטישמיות
פטרישה היטון, שכיכבה בסדרה האגדית 'כולם אוהבים את ריימונד', סיפרה שהיא נדהמה מחסור התגובה של הכנסיות וחבריה הנוצרים. "בשנת 1939 אנשים לא ידעו מה קורה, היום כולם יודעים"

השחקנית פטרישה היטון, כוכבת 'כולם אוהבים את ריימונד', אומרת שזו אחריותם של הנוצרים לעמוד מול גל האנטישמיות המתפשטת בארה"ב.

"אפשר היה לראות את צילומי מצלמת הגוף מחמאס שבהם הם רצחו בשמחה אנשים, והייתי מופתעת ומזועזעת, ואז הסתכלתי סביב בהנחה שגם הכנסיות יהיו מזועזעות וכועסות, ולא שמעתי כלום. צרצרים", אמרה היטון.

"אז שאלתי באינסטגרם שלי, 'אם היית גרמני במהלך מלחמת העולם השנייה, לא היית מקווה שהיית גרמני שעמד לצד שכניו היהודים והסתיר אותם?' ובכן, היום זו הזדמנותך, ואני עדיין מאמינה בזה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

השחקנית בת ה-66, ילידת אוהיו שגדלה בחינוך קתולי אדוק, היא בין המייסדים של קואליציית 7 באוקטובר, רשת של נוצרים שמדברים בגלוי נגד עליית האנטישמיות בארה"ב מאז טבח שמחת תורה.

הארגון, יחיד עם הארגון JewBelong, מכין ומפרסם שלטי חוצות ורודים ולבנים, עם הודעות נגד שנאה. אחד מהם למשל קורא: "תלמידים יהודים ראויים להיות בטוחים בקמפוס", ואחד אחר אומר, "אינך צריך להיות יהודי כדי להגן על יהודים".

"אולי בשנת 1939, אנשים לא ידעו מה קורה. היום אנחנו יודעים מה קורה, וזה תלוי בנו, כנוצרים, לעשות משהו בנידון" ,אמרה היטון.

ארצ'י גוטסמן, מייסדת JewBelong, אמרה שיהודים רבים נותרו בשקט בחודשים האחרונים. "אלה מאיתנו שמדברים, מרגישים מאוד מאוד לבד... היהודים הם רק 2% מכלל האוכלוסייה במדינה, כך שגם אם כולם ידברו, זה לא יספיק. אנחנו צריכים בעלי ברית".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE