הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
55 מאסרי עולם למבצע הטבח במועדון הלהט"ב בקולורדו
לאורך השנתיים האחרונות, מאז הירי ההמוני המחריד, התובעים ניסו להוכיח שאנדרסון לי אולדריץ' רצח חמישה אנשים ופצע 19 נוספים בגלל שנאה לקהילה – ולא בגלל סיבה אחרת

היורה שרצח חמישה אנשים ופצע 19 אחרים במועדון LGBTQ+ בקולורדו ספרינגס בנובמבר 2022, הודה באשמה ונידון ל-55 מאסרי עולם – אם כי שוב סירב להתנצל או לומר משהו למשפחות הקורבנות.

התובעים בכל זאת הדגישו את החשיבות שאנדרסון לי אולדריץ' ישא באחריות על פשע השנאה נגד קהילת הלהט"ב, שכן תחושות אלו הניעו אותו לבצע את הרצח ההמוני. "ההודאה שמדובר בפשעי שנאה חשובה לממשלה, והיא חשובה לקהילה", אמרה התובעת אליסון קונוטי.

אלדריץ', בן 24, כבר מרצה מאסר עולם לאחר שבשנה שעברה הוא הודה באשמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אבל כעת, התובעים הפדרליים התמקדו בהוכחה שהמתקפה שביצע תוכננה מראש ונבעה מדעות קדומות ושנאה לחברי הקהילה.

השופטת שרלוט סוויני, השופטת הפדרלית ההומוסקסואלית הראשונה בקולורדו, שמעה עדויות קורעות לב מקורבנות לפני שקיבלה את ההחלטה, שכלל גם סך של 190 שנות מאסר על נשק ואישומים נוספים.

אולדריץ', שהופיע בבית המשפט עם ראש מגולח וידיים כבולות באזיקים, סירב לדבר במהלך הגזר הדין.

עורך דינו של הרוצח, דיוויד קראוט, לא הזכיר שנאה מצד אולדריץ או למה הוא ביצע את הירי, אך הזכיר טראומות ילדות, אלימות שחווה, קיצוניות ברשתות החברתיות, שימוש בסמים וגישה לנשקים כגורמים ש"יחד הגבירו את הסיכון שהוא יפעל באלימות".

בשיחת טלפון עם עיתונאי שנערכה בשנה שעברה, אולדריץ' לא ענה אם הטבח נבע משנאה, ואמר כי זה "לחלוטין לא רלוונטי".

 

 

אבל החוקרים מצאו ראיות לשנאה שלו כלפי קהילת הלהט"ב, כולל אתרים שנוצרו על ידו שבו פרסם תוכן מלא בשנאה, כמו גם מטרה עם ציור של קשת בענן עליה היו כדורים. אולדריץ' גם למד על אירועי ירי המונים שאירעו בעבר, צבר נשקים ושיתף מניפסט של יורה המוני אחר שהתייחס לטרנסג'נדרים כ'מחלה'.

במהלך המשפט, עורכי דינו של אולדריץ' אמרו שהוא א-בינארי, ומשתמש בכינויי גוף הם\הן. אבל התובע המחוזי דחה את זה וכינה זאת ניסיון להימנע מהאשמות בפשע שנאה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE