הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ממש לא רוצה שנתניהו ינאם בקונגרס: "הוא פושע מלחמה"
הנציגה הפרוגרסיבית לא הפתיעה אף אחד כאשר הביעה את התנגדותה לביקורו של ראש ממשלת ישראל בקונגרס האמריקאי, וההזדמנות שתינתן לו לייצג את המדינה

הנציגה הפרוגרסיבית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז העבירה ביקורת חריפה על העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בחודש הבא על בימת הקונגרס.

מנהיגי בית הנבחרים והסנאט, משני צידי המפה הפוליטית, הזמינו את נתניהו לנאום בקונגרס ב-24 ביולי, זאת כחלק מהתמיכה לבעלת בריתן הוותיקה, ולמרות חילוקי הדעות הפוליטיים סביב פעולות צה"ל בעזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ונסון ומנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, דמוקרטי, יחד עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל ומנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים הקים ג'פריס, חתמו על המכתב המזמין את נתניהו. הם אמרו שההזמנה נועדה ל"הדגיש את האחדות של אמריקה עם ישראל".

אך כמובן שלא כל חברי הקונגרס תומכים בביקור, וכמובן שאחת מהם היא אוקסיו-קורטז.

"האדם הזה לא צריך לנאום בפני הקונגרס. הוא פושע מלחמה", כתבה אוקסיו-קורטז בפוסט שפרסמה בחשבון ה-X שלה. "בוודאי שאין לו כבוד לחוק האמריקאי, שתוכנן במפורש למנוע מנשק אמריקאי לסייע בעבירות זכויות אדם. צריך לבטל את ההזמנה שלו. היא לא הייתה צריכה לקרות מלכתחילה".

הנציגה מניו יורק וחבריה הפרוגרסיביים האחרים מ"הסקווד" זועמים על כך שהמנהיגים שלהם הסכימו להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס.

הנציג הדמוקרטי מטקסס גרג קסר, אשר חבר בארגון פוליטי סוציאליסטי, אמר: "במקום להזמין אותו לכאן, אנחנו צריכים שנתניהו יפסיק להפיץ באופן אקראי בעזה ושהוא יכבד את הקו האדום של הנשיא שלנו, של לא להמשיך בפעולות צבאיות ברפיח".

עוד בתחילת החודש, כאשר נודע שנתניהו יגיע לנאום בארה"ב, אוקסיו-קורטז גינתה את המהלך ואמרה שאין לו "כמעט שום מטרה, והוא בבירור לא פרודקטיבי. אני חושבת שזה נגד האינטרס שהוא ינאם בקונגרס, במיוחד כשאנחנו מנסים לסגור פרטים על הפסקת אש".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE