הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהגרים במצב "הומניטרי דחוף" הוטסו לארה"ב – מצרפת, באהמה ויעדים עשירים נוספים
למעלה מ-460 אלף מהגרים שהגיעו לארה"ב תחת תוכנית של ממשל ביידן, הם מהגרים שכבר התמקמו במדינות אירופאיות עשירות או יעדי נופש יוקרתיים. אם כך – האם הם באמת בסכנה?

תוכנית מהגרים של ממשל ביידן שהושקה בשנת 2022, מציע טיסות מסחריות "הומניטריות" ישירות לעשרות שדות תעופה אמריקאית – אלא שדו"ח חדש מציג שמאות אלפים הם מהגרים שהגירו למדינות אירופה.

לפי נתונים שהתקבלו על ידי המרכז ללימודי הגירה, CIS, מהגרים מועברים בטיסה ממדינות אירופאיות עשירות, כמו צרפת וגרמניה, ואפילו מיעדי נופש פופולריים כמו איי בהאמה וג'מייקה.

התוכנית, שמאפשרת למהגרים מקובה, האיטי, ניקרגואה וונצואלה לטוס באופן מסחרי ישירות לעשרות שדות תעופה בארה"ב, הושקה ב-2022 ונוצרה כדי לתת לאזרחים מאותן מדינות ולבני משפחותיהם מקלט בארה"ב מסיבות "הומניטריות דחופות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

התוכנית הובילה להעברת מעל 460,000 מהגרים לארה"ב, כאשר המהגרים משוחררים תחת אישור הומניטרי זמני לתקופה של כשנתיים הניתנת לחידוש, ומקבלים אישורי עבודה.

אך רשימת מדינות היציאה מעמידה בספק את הטענות כי המהגרים נמצאים בסכנה דחופה כלשהי. בנוסף לגרמניה וצרפת, מהגרים טסו לארה"ב מאוסטרליה, איסלנד, פיג'י, יוון, פינלנד, נורווגיה, הולנד, שווייץ, שוודיה, איטליה, פולין, הונגריה וצ'כיה. יעדי נופש פופולריים נוספים כוללים את הקריביים, ברבדוס, מרטיניק, סנט לוסיה, סנט קיטס, נוויס, סנט וינסנט והגרנדינים.

"אני הייתי אומרת שהנתונים האלה הם הוכחה שהתוכנית הזו לא משמשת לעזור לזרים לברוח למקום מבטחים, אלא להפך, כמערכת הגירה משנית שלא אושרה על ידי הקונגרס", אמרה אליזבת ג'ייקובס, מנהלת העניינים הרגולטוריים במרכז ללימודי הגירה, על הממצאים. "נראה שהממשל הנוכחי מושך זרים שכבר 'התיישבו באופן יציב' במדינות בטוחות ומסודרות אך בכל זאת נהנים תחת חסות של סיבות הומניטריות דחופות או תועלת ציבורית משמעותית".

עם זאת, הממשל כמובן הגן על התוכנית כהצלחה הומניטרית וטען גם כי יש "תועלת ציבורית משמעותית" מהתוכנית, תוך הדגשה שהטיסות מקטינות את הסיכוי שהמהגרים ינסו לחצות את הגבול הדרומי.

אך ה-CIS מציין כי חלק ממדינות היציאה מעלות ספק אם מהגר היה מופיע בכלל בגבול הארה"ב אלמלא התוכנית, ובמקום זאת טוען כי ייתכן שהמהגרים כבר התמקמו במדינות אחרות, בטוחות יותר אך בחרו מאוחר יותר ללכת לארצות הברית.

 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE