הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אונס על רקע אנטישמי: נערים צרפתים אנסו ילדה יהודייה בת 12
מאות אנשים יצאו לרחובות פריז עם שלטים "נאנסה כי היא יהודייה", והנשיא מקרון גינה בחריפות את החדשות האחרונות המזעזעות על קבוצת נערים שהתעללה בילדה תמימה

שלושה נערים צעירים צרפתים נעצרו בחשד שאנסו ילדה יהודייה בת 12 בפרברי פריז, במתקפה אנטישמית מזעזעת שהוציאה מאות אנשים לרחובות הבירה הצרפתית ולגינוי חריף של הנשיא עמנואל מקרון.

הילדה בת ה-12 סיפרה למשטרה שהנערים – בני 12, 13 ו-14, אנסו אותה, איימו על חייה והתבטאו באנטישמיות כאשר קראו לה "יהודייה מלולכלת", ואף צילמו אותה.

עורך דין ומנהיג קהילה יהודית מקומית, אלי קורצ'יה, אמר לחדשות בצרפת שהמלחמה של ישראל נגד חמאס הוזכרה במהלך התקיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלטים בהפגנה בפריז: "נאנסה בגלל שהיא יהודייה" (צילום: Getty Images)

 

משרד התובע אישר כי הילדה הותקפה בגלל דתה, והדיווחים בתקשורת הצרפתית הצביעו על כך שהתקיפה המתועבת אירעה בגלל שבת ה-12 הסתירה את זהותה הדתית מהחבר שלה לשעבר, שהיה אחד התוקפים.

הרב הראשי של צרפת, חיים קורסיה, אמר שהוא "מבוהל" מהתקיפה וקרא למדינתו להילחם במעשים מתועבים כאלה של אנטישמיות.

"בית המשפט חייב להעניש בחומרה את העבריינים שעשו את המעשה הנתעב הזה. אף אחד לא יכול להישאר ללא עונש במהלך גל האנטישמיות חסר התקדים הזה", כתב קורסיה בחשבון ה-X שלו.

 

מקרון (צילום: רויטרס)

 

הנשיא עמנואל מקרון מיהר לגנות את התקרית וקרא לשרת החינוך שלו "לארגן דיון בכל בתי הספר על המאבק באנטישמיות ובגזענות" ולעשות הכל כדי "מנוע משנאה עם השלכות רציניות כאלה לחדור לבתי הספר".

כאמור, אחד החשודים בתקרית היה חבר לשעבר של הילדה, והוא תכנן נקמה נגדה לאחר שהיא הסתירה לכאורה את העובדה שהיא יהודייה.

לאחר שהותקפה, הנערים הזהירו את הילדה שלא ללכת להתלונן במשטרה, והתוקף הראשי אף דרש ממנה לשלם להם 200 אירו, "אחרת יקרה לה ולמשפחתה משהו רע, כי הוא יודע איפה היא גרה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE