הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה קונסת את אמזון ב-6 מיליון דולר
ענקית המסחר המקוון הפרה את התנאים של עובדי המחסנים ושמה אותם בסכנת חיים, זאת במפעל בריברסייד ובסן ברנרדינו. אמזון כמובן מערערת על ההחלטה

קליפורניה הטילה קנס על ענקית המסחר אמזון, בסך כולל של 5.9 מיליון דולר, בטענה שהיא העבידה את עובדי המחסנים קשה עד כדי כך שסיכנה את בטיחותם.

שתי הזימונים שניתנו במאי על ידי משרד פקיד העבודה של קליפורניה הצביעו על כך שאמזון הפרה את 'חוק המחסנים' במפעלים במחוזות ריברסייד וסן ברנרדינו.

החוק, שנכנס לתוקף ב-2022, "דורש ממעסיקים במחסנים לספק לעובדים הודעה כתובה על המכסה שהם חייבים לעמוד בה, כולל מספר המשימות שהם צריכים לבצע לשעה וכל עונש שעלול להגיע" מאי מילוי הדרישות, אמר משרד פקיד העבודה בהצהרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בשל ההפרות, אמזון נקנסה ב-1.2 מיליון דולר במחסן ברדלנדס וב-4.7 מיליון דולר במחסן נוסף במורנו ואלי הסמוך.

החברה אמרה ביום שלישי שהיא לא מסכימה עם ההאשמות וערערה על הרנסות.

"האמת היא שאין לנו מכסות קבועות. באמזון, הביצועים האישיים מוערכים לאורך זמן רב, ביחס לאיך שכל צוות האתר מבצע", אמרה דוברת החברה מורין לינץ' ווגל בהצהרה. "עובדים יכולים – ומוזמנים – לבדוק את הביצועים שלהם מתי שהם רוצים. הם תמיד יכולים לדבר עם מנהל אם הם נתקלים בקשיים למצוא את המידע".

אבל פקידה ממחלקת העבודה, ליליה גרסיה-בראואר, אמרה כי ענקית המסחר המקוון הייתה מעורבת "בדיוק בסוג הדברים" שהחוק מנסה למנוע.

"מכסות שלא נחשפות, שמות את העובדים בלחץ מוגבר לעבוד מהר יותר – מה שיכול להוביל לשיעורי פציעה גבוהים יותר ולהפרות נוספות על ידי כפיית עובדים לדלג על הפסקות", היא אמרה בהצהרה.

הסוכנות החלה בחקירה ב-2022 לאחר שעובדים בשתי המתקנים בדרום קליפורניה דיווחו כי הם נתונים לרף מכסות לא הוגן,

חקיקה דומה הועברה במינסוטה, ניו יורק, אורגון ווושינגטון, אמר מרכז המשאבים. במאי, הסנאטור הדמוקרטי ממסצ'וסטס, אדוארד מרקי, הציג גרסה פדרלית של חוק הגנה על עובדי מחסנים בקונגרס.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE