הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאוס מוחלט וטעויות טרגיות: מתקפת סייבר על אחד מבתי החולים הגדולים בארה"ב
מספר אנשים מתו ואחרים אושפזו במצב קשה אחרי שמערכת רשת בתי החולים Ascension הותקפה על ידי האקרים, וכך הרופאים נותרו ללא גישה לפרטים החשובים ביותר על המטופלים

מתקפת סייבר על מערכת בית חולים גדולה גרמה לבלבולים מסוכנים במתן תרופות וטיפולים, שהוביל לאישפוזים בטיפול נמרץ עקב קשיי נשימה מסכני חיים ואף למוות.

מתקפת הכופר אירעה ב-8 במאי נגד Ascension – רשת בריאות קתולית עם 140 בתי חולים בלפחות 10 מדינות בארצות הברית, כאשר המערכת שמתאמת כמעט כל היבט בטיפול בחולים נפלה.

וכך, נוצר כאוס גדול ברחבי ארה"ב. באחד המקרים, מטופלת סבלה מדום לב ונפטרה לאחר שטעויות בנתונים עיכבו את תוצאות הבדיקות שהיו אמורות לקבוע את הטיפול המציל חיים שלה.

במקום אחר, אח שעובד בסניף קנזס נזכר ב"כמעט תאונה" בה הוא כמעט ניפק תרופה מסכנת חיים לתינוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עובדי בית החולים סיפרו כי המקרים הללו, הם רק טיפה במים מאלה שסבלו מההשלכות המתמשכות של תקיפת הסייבר בחודש שעבר.

הענקית בתחום הבריאות "זיהתה פעילות חריגה" ברשת המערכת, שהשאירה רופאים ואחיות נעולים מחוץ למערכות הדיגיטליות וללא גישה לפרטים חיוניים על טיפול במטופלים.

למרות שרשת המרפאות טענה ב-14 ביוני שהגישה לרשת "שוחזרה", יותר מעשרה עובדים חשפו שטעויות קריטיות עדיין מתרחשות במערכת בתי החולים - מבלבול בתרופות ועד לאיבוד תוצאות בדיקות.

העובדים אומרים שבתי החולים שלהם מסתמכים על פתרונות חירום ירודות ביותר כדי לעקוף את המחשבים, כולל  שימוש בפתקיות דביקות כתובות בכתב יד כדי לעקוב אחר עשרות מטופלים במצב קריטי.

המתקפה על Ascension היא רק האחרונה מבין שורה של מוסדות שסובלים מסייבר. ה-FBI פרסם את דוח הפשיעה באינטרנט שלו בתחילת החודש, וחשף שב-2023, היו כמעט 1,200 ארגונים שנפגעו ממתקפת סייבל.

מומחים מזהירים שתקיפות על בתי חולים לא רק גונבות מידע של מטופלים, אלא מהוות איום רציני על בטיחות הציבור. בשל תקיפות סייבר נוספות שאירעו לאחרונה, אמריקאים נחסמו מלקבל תרופות הצלת חיים ובמקרה אחד, תינוקת בת תשעה חודשים איבדה את חייה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE