הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בן סטילר שובר שתיקה: "מה שחמאס עשה היה בלתי נתפס – אני עומד לצד ישראל"
השחקן ההוליוודי היהודי פרסם מאמר דעה במגזין 'טיים' בו שיתף כי הוא מעולם לא הרגיש אנטישמיות עד החודשים האחרונים, וטען שהעולם חייב להתעשת ולגנות את חמאס

השחקן בן סטילר שבר את שתיקתו מאז ה-7 באוקטובר, ופרסם מאמר במגזין 'טיים' בו כתב: "לא לומר כלום בשלב הזה נראה כאילו אני מפר את מצפוני".

"כמו כל כך הרבה אנשים, צפיתי באירועים הנוראיים שקורים במזרח התיכון בשנה האחרונה וניסיתי להבין איך להגיב. ראיתי את התקריות האנטישמיות הבוטות בעיר שלי והרגשתי תערובת של כעס, פחד ותדהמה שאנחנו במקום הזה במדינה שלנו".

סטילר המשיך ופירט על פעילותו רבת השנים למען פליטים ברחבי העולם, אם בלבנון, גואטמלה ואוקראינה: "אני לא אומר את זה כדי להרים לעצמי, אלא כדי להסביר איפה אני עומד בנושאים האלה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"אני יהודי. אני גם חצי אירי. אמו של אבי הגיעה לארצות הברית כפליטה מפולין. סבו של אביו הגיע מאוקראינה, שם למעלה מ-100,000 יהודים איבדו את חייהם בפוגרומים האתניים שקדמו לאימה הגדולה של השואה", המשיך סטילר.

הוא סיפר כי אמו הקתולית התגיירה בגלל אביו היהודי. "ביתנו לא היה דתי, אך למדנו את המסורת והסובלנות. אחרי בר המצווה שלי, לא באמת חזרתי לבית הכנסת, אך תמיד הרגשתי מחובר למורשת... כילד שגדל מוקף באהבה בניו יורק שנות ה-70, מעולם לא הרגשתי אנטישמיות".

"המקום שבו אנחנו נמצאים כעת הוא מקום שמעולם לא חשבתי שאהיה בו", כתב.

"כמו רבים מהיהודים אני מתאבל על אלה קורבנות המתקפה הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ועל אלה שסבלו כתוצאה מאותן זוועות. ליבי כואב למשפחות שאיבדו יקירים לפעולת הטרור הנתעבת הזו ולאלה שמחכים בחרדה את החודשים הארוכים האלה לשובם של השבויים שעדיין בשבי. זו סיוט. אני גם מתאבל על האנשים התמימים בעזה שאיבדו את חייהם בסכסוך זה ועל אלה שסובלים מהמציאות הנוראה הזו כעת".

"אני שונא מלחמה, אך מה שחמאס עשה היה בלתי נתפס ומוקצה. חובה לשחרר את השבויים. טרור חייב להיקרא בשמו ולהילחם בו על ידי כל אדם בעל מצפון בכדור הארץ. אין שום תירוץ לכך בשום נסיבות".

"אני עומד לצד העם הישראלי וזכותו לחיות בשלום ובבטחון. בו זמנית, אני לא מסכים עם כל הבחירות של ממשלת ישראל באופן שבו היא מנהלת את המלחמה. אני רוצה שהאלימות תסתיים, ושהאנשים הפלסטינים התמימים שנפגעו מהמשבר ההומניטרי שנגרם יקבלו את העזרה החיונית להצלת חייהם. ואני יודע שרבים בישראל חולקים עליי את הרגש הזה".

"חייב לגנות אנטישמיות בכל פעם שהיא מתרחשת ובכל מקום שהיא קיימת. כפי שצריך לגנות איסלמופוביה ודעות קדומות מכל סוג. ישנה שכחה מפחידה של ההיסטוריה באוויר. עלינו להזכיר לעצמנו שניתן להתגשם עתיד יותר מקווה, צודק ושלו רק על ידי למידה מהעבר", כתב סטילר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE