הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפרוגרסיבים של קליפורניה מקדמים אישור נישואים פוליאמוריים
הצעת החוק מטרתה לקבוע ש"הזכות להינשא היא זכות יסוד" – מה שמעלה חשש בקרב השמרנים, שאומרים כי הצעד יפתח "תיבת פנודרה" לנישואים בין קרובי משפחה ועם ילדים

ארגון שמרני מקליפורניה מזהיר כי תיקון חוקתי שהוגש יכול להסיר את ההגדרה מהסורתית של נישואין מחוק המדינה, ועשוי למעשה לפתוח "תיבת פנדורה" שתכשיר נישואים פוליאמוריים, בין קרובים משפחה ונישואים עם ילדים.

התיקון לחוקת המדינה מטרתו לקבוע כי "הזכות להינשא היא זכות יסוד" – מה שמדאיג את 'מועצת המשפחה של קליפורניה' (CFC), שמאמינה כי הנוסח הוא כללי מדי והוא יביא לנורמליזציה של נישואים בעייתיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"בחברה כמו שלנו, אי אפשר לסמוך על מה שאנשים מוכנים לעשות מסיבות משפטיות, כלכליות ופוליטיות", אמר נשיא ה-CFC, ג'ונתן קלר. "ההצעה חדשה מבטלת את כל ההגנות, ופותחת תיבת פנדורה".

"אפשר יהיה לראות אחים ואחיות נשואים", ניבא קלר, "אפשר יהיה לראות אחיינים ואחייניות נשואים לדודים ודודות. אפשר אפילו, פוטנציאלית, שאמהות ואבות יינשאו זה לזו, או אמהות לילדיהן, או אבות לילדיהם".

הדאגה מתגברת לאחר שמועצת העיר אוקלנד אישרה יחסים פוליאמוריים בחודש אפריל האחרון, וקבעה הגנה על "מבני משפחה מגוונים" מפני אפליה. מועצת העיר ברקלי אישרה הצעה דומה במאי, ופתחה את הדרך להכרה רחבה יותר בקשרים לא מסורתיים באזור הליברלי של מפרץ סן פרנסיסקו.

קלר אמר שההצעה, המכונה ACA-5, יכולה להיות "אסון" אם תהפוך לחוק, מכיוון שקליפורניה היא אחת מהמדינות הבודדות שבהן נישואי קטינים עדיין חוקיים. "כי זה הולך להביא להגנה חוקתית שאומרת שזו בעצם זכות חוקתית מוחלטת", הוא אמר.

בערך 8,789 ילדים בקליפורניה בגילאים 15 עד 17 נכנסו לנישואין ב-2021, לפי נתונים מהסקר הקהילתי האמריקאי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE