הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העסקה הגבוהה בהיסטוריה המוזיקלית: הזכויות של 'קווין' נמכרו תמורת סכום אסטרונומי
הקטלוג המוזיקלי של להקת הרוק הבריטית שאין שני לה, נמכר לחברת 'סוני' תמורת סכום עתק, שעולה בהרבה על שיא הרכישה שנקבע קודם שעמד על 600 מיליון דולר

קטלוג המוזיקה, או זכויות היוצרים וההפצה, של להקת הרוק הבריטית האגדית Queen נרכש על ידי Sony Music בעסקה ששווה יותר ממיליארד דולר.

מגזין תעשיית המוזיקה Hits פרסם ביום שישי האחרון כי 'סוני' ניצחה במאבק נגד ענקיות ההקלטות האחרות, וזכה בבעלות על הקטלוג של קווין תמורת 1.2 מיליאד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי המגזין, ההכנסה היחידה ש'סוני' לא תקבל תחת העסקה היא הכסף שנכנס מההופעות החיות – שכן חברי הלהקה המייסדים, בריאן מיי ורוג'ר טיילור, ממשיכים כקווין בשיתוף עם הזמר אדם למברט במקום פרדי מרקורי, סולן הלהקה שמת בשנת 1991.

על פי הדיווח, קונה פוטנציאלי נוסף שניסה לרכוש את קטלוג קווין הציע 900 מיליון דולר אך לא הצליח להתעלות על ההצעה הזוכה של 'סוני' – כאשר העסקה צפויה להיחתם סופית "בשבועות הקרובים".

עד כה, Hollywood Records, שהיא חברת בת תחת Disney Music, החזיקה בזכויות לקטלוג המוזיקה המוקלט של הלהקה האגדית בארצות הברית ובקנדה. זאת אחרי שחתמה עם הלהקה על הסכם ההפצה בשנת 1991, תמורת 10 מיליון דולר.

רכישת הענק של 'סוני' היא ככל הנראה המכירה היקרה ביותר של קטלוג מוזיקלי בהיסטוריה, והיא עולה בהרבה על השיא הקודם שנקבע בשנת 2021, כאשר ברוס ספרינגסטין מכר את זכויות המוזיקה שלו גם כן לסוני, ב-600 מיליון דולר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE