הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן "מזועזע" מהעימותים האלימים מחוץ לבית הכנסת בלוס אנג'לס
להטיל אימה על מתפללים יהודים הוא דבר מסוכן ובלתי מוסרי – כך אמר הנשיא האמריקאי על אירועי יום ראשון בשכונה הקרובה לבוורלי הילס, כאשר פרו-פלסטינים החליטו לצאת למסע שנאה

הנשיא ג'ו ביידן אמר שהוא "מזועזע" מהמהומות מחוץ לבית הכנסת בלוס אנג'לס ביום ראשון, כאשר מפגינים אנטישמים ניסו לחסות את הכניסה לבית התפילה וגרמו לכאוס מוחלט ברחובות.

"אני מזועזע ממה שאריע מחוץ לבית הכנסת 'אדס תורה' בלוס אנג'לס", צייץ הנשיא בן ה-81 מ'קמפ דייוויד', שם הוא מבלה שבוע שלם מבודד מהציבור בזמן הכנות לדיון ביום חמישי נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"להטיל אימה על מתפללים יהודים הוא דבר מסוכן, בלתי מוסרי, אנטישמי ולא אמריקאי", כתב ביידן. "לאמריקאים יש את הזכות להפגין בשלווה. אך חסימת גישה לבית תפילה - והפעלת אלימות - אינה מקובלת לעולם".

כזכור, מפגינים אנטי-ישראלים, רבים מהם כמובן מכסים את פניהם עם כפיות, הגיעו אל מחוץ לבית הכנסת בשכונת פיקו-רוברטסון – לא רחוק מבוורלי הילס, ופתחו בקטטה עם מתפללים יהודים.

פוליטיקאים בולטים נוספים גינו את האלימות, כולל מועמד הדמוקרטים לסנאט מקליפורניה, ח"כ אדם שיף, שהוא יהודי ומייצג את הערים הסמוכות ברבנק וגלנדייל.

"חסימת כניסה לבית כנסת. תקיפת יהודים ועסקיהם ללא הבחנה. זה לא הפגנה. זו אנטישמיות טהורה ופשוטה", צייץ שיף. "האלימות המחרידה בפיקו-רוברטסון ביום ראשון אין לה מקום כלל בקליפורניה".

גם ראשת העיר לוס אנג'לס, קרן באס, גינתה את המהומות: "אני רוצה להבהיר שלוס אנג'לס לא תהיה מפלט לאנטישמיות ולאלימות. אלה שאחראים לכך יימצאו ויעמדו לדין".

"קראתי למחלקת המשטרה של לוס אנג'לס להגביר סיורים בקהילת פיקו-רוברטסון כמו גם מחוץ לבתי תפילה ברחבי העיר", אמרה הדמוקרטית.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE