הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדג של 'שר הטבעות': מין חדש התגלה באמזונאס
צוות שחוקרים דגים בנהר הגדול בעולם, גילו סוג חדש עם שיניים שנראות אנושיות – וגם פס שחור על צד גופו, שמזכיר מאוד את הנבל מהקלאסיקה הבידיונית של ג'.ר.ר. טולקין

בנהר האמזונאס יש אלפי מיני דגים כאשר רק בערך 2,500 מהם זוהו וקיבלו שם – ואחד שהתווסף ממש לאחרונה הזכיר לחוקרים דמות משר הטבעות.

במהלך מחקר שנערך על דגי פיראנה ופאקו בנהר שאורכו כ-7,000 קילומטרים, הצוות הבינלאומי מצא וזיהה מין חדש של פאקו, קרוב משפחה של פיראנה, עם תזונה צמחונית אך שיניים דומות לאדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מלבד השיניים הלבנות והמזורות שלו, למין החדש יש סימנים מרהיבים בצבעי כתום ושחור – כולל פס שחור אנכי בולט על צד הגוף, מה שהזכיר לחוקרים את הנבל מסדרת הספרים והסרטים 'שר הטבעות' מאת ג'.ר.ר. טולקין: סאורון.

הסימנים והדמיון לעין הרעה מהקלאסיקה הבדיונית נתנו את ההשראה לשם הדג: Myloplus Sauron.

"אני והשותפים למחקר חשבנו שהשם יהיה רעיון נחמד - זה באמת נראה כמו העין של סאורון", אמרה ויקטורה פריירה, סטודנטית לתואר שני בביולוגיה באונ' בסאו פאולו, ברזיל, שהייתה שותפה למחקר.

החוקרים קיוו, ומילים אלו מוכיחות שצדקו, כי התייחסות לתרבות הפופ תמשוך תשומת לב לדג וגם למאמצים להגן על החיים באמזונאס, הוסיפה פריירה.

 

 

הדג המושך את העין אינו החיה היחידה שנקראת על שם הנבל של טולקין.

מין חדש של פרפרים אותר במאי 2023, עם כתמים על הכנפיים שנראים כמו עיניים – מה שהזכיר גם אז לחוקרים את העין של סאורון. יש גם מין של צפרדע עץ, חיפושית סבל וסוג של דינוזארים שנקראו על שם הדמות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE