הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחותו של ברק אובמה נפגעה מגז מדמיע במהומות באפריקה
אאומה אובמה היא אקטיביסטית מקניה ואחותו החורגת של הנשיא האמריקאי לשעבר, והיא יצאה לרחובות ביחד עם אלפים כדי להפגין נגד העלאת המיסים האחרונה

אחותו החורגת של ברק אובמה נפגעה מרימון גז מדמיע ביום שלישי, כאשר היא יצאה לרחובות קניה עם עוד אלפי מפגינים שדרשו מהמחוקקים להצביע נגד הצעת החוק שמטרתה להעלות מיסים.

אאומה אובמה, פעילה קנייתית ואחותו החורגת של הנשיא לשעבר, נראתה מנגבת את פניה ומתקשה לנשום בזמן שדיברה עם עיתונאי של רשת CNN, זמן קצר לאחר שסיפרה שנפגעה מרימון גז בזמן שהפגינה בניירובי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אני לא יכולה להאמין שהצעירים האלה פשוט מנסים להפגין בעד זכויותיהם", אמרה אובמה בראיון. היא אמרה שהגיעה להפגנה כדי לתמוך באותם מפגינים הצעירים, "ולהגיד להם שאנחנו מבינים שהם צריכים להשתמש בקולות שלהם ואנחנו מותקפים בגז מדמיע. אנחנו מותקפים בגז מדמיע! יש לנו דגלים ובאנרים, זה הכל".

אלפי מפגינים הציפו את הפרלמנט של קניה לאחר שחוקרים אישרו את העלאת המיסים ביום שלישי וברחו דרך מנהרה, זאת בעוד שהמפגינים פלשו אל תוך הבניין. לפחות חמישה אנשים נורו למוות, עשרות נפצעו ו-21 אנשים נעדרים לאחר שהמפגינים התעמתו עם המשטרה, לפי הצהרה משותפת של 'אמנסטי אינטרנשיונל' וקבוצות אזרחיות קנייתיות אחרות.

 

 

כמה מפגינים הציתו חלק מהכניסה הראשית לפרלמנט הקנייתי, צעדו עם דגל קניה וקראו: "רוטו חייב ללכת" – מתייחסים לנשיא המדינה וויליאם רוטו.

 

 

רבים מתושבי קניה מתוסכלים מהעלות המחיה הגבוהה במדינה, ולכן מתנגדים להעלאת מיסים שלדבריהם תקשה על חייהם עוד יותר.

הם התכנסו תחת הכותרת "7 ימי זעם" כדי להילחם בחוק האוצר לשנת 2024 שיעלה את המיסים למיליונים. העלאות המיסים השנויות במחלוקת הן ניסיון להפחית חלק מהחוב של המדינה שעומד על 80 מיליארד דולר.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE