הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היזהרו מיתושים: נגיף הדנגי מתפשט במהירות
כמות האנשים שנבדקו בנגיף כבר שבר שיאים שנתיים במקומות רבים בעולם ובעיקר בדרום אמריקה, ופקידי בריאות אמריקאים מזהירים את הציבור ואת הרופאים

פקידי בראיות אמריקאים מזהירים את הציבור ואת הרופאים להיות ערניים לגבי מקרי מחלת הדנגי המתפשטת ברחבי העולם ושוברת שיאים.

הנגיף שמועבר על ידי יתושים חווה עלייה עולמית. בתוך חצי שנה בלבד, מדינות אמריקה כבר שברו את השיאים השנתיים שלהן למקרי דנגי.

עוד בדצמבר, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דנגי נותרת פחות נפוצה בארצות הברית היבשתית, אך ב-50 המדינות עד כה השנה היו פי שלושה יותר מקרים מאשר באותה נקודת זמן בשנה שעברה.

עם זאת, רוב המקרים היו בקרב נוסעים שנדבקו במדינה אחרת, ופקידים מציינים כי אין ראיות להתפרצות נוכחית. אך הם גם מזהירים כי יתושים מקומיים מהווים איום.

בהתרעת הבריאות שפורסמה ביום שלישי, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ייעץ לרופאים להכיר בסימפטומים, לשאול את המטופלים שאלות לגבי היכן נסעו לאחרונה ולשקול להזמין בדיקות דנגי כאשר זה רלוונטי.

בשנה שעברה ברחבי העולם דווחו על יותר מ-6.6 מיליון הדבקות בכ-80 מדינות. בארבעת החודשים הראשונים של השנה הזו, דווחו על 7.9 מיליון מקרים ו-4,000 מקרי מוות, לפי ארגון הבריאות העולמי, כאשר הנגיף נראה בשיעור גבוה בברזיל ופרו.

בארצות הברית, המספרים היו הרבה יותר צנועים — כ-3,000 מקרים בשנה שעברה במדינות ובטריטוריות של ארה"ב. אך זה היה הגרוע ביותר בעשור, וכלל יותר הדבקות שהתרחשו מקומית, באדיבות יתושים מקומיים. רובם היו בפוארטו ריקו, אך כ-180 היו בשלוש מדינות של ארה"ב — פלורידה, טקסס וקליפורניה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE