הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בדרום אמריקה: גנרל בכיר בצבא וחייליו ניסו לבצע הפיכה שלטונית – ונכשלו
ראש הצבא הבטיח שהוא "ישחזר את הדמוקרטיה" אחרי שטען כי הוא וחייליו מאסו במאבקים הפנימיים של "האליטה ששולטת במדינה". המרד הסתיים תוך שעות בודדות

בראשות גנרל בכיר הנושא הבטחה ל"החזיר את הדמוקרטיה", רכבים צבאיים פרצו את דלתות ארמון הממשלה של בוליביה ביום רביעי במה שהנשיא כינה ניסיון הפיכה, ולאחר מכן נסוגו מהר. זאת ברקע משבר במדינה הדרום אמריקאית המתמודדת עם קרב פוליטי ומשבר כלכלי.

תוך שעות, המדינה בת 12 מיליון התושבים חוותה תרחיש בו החיילים נראו כאילו השתלטו על ממשלתו של הנשיא לואיס ארסה. הוא הבטיח לעמוד חזק ומינה מפקד צבא חדש, שמיד הורה לחיילים לסגת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

וכך קרה, החיילים נסוגו יחד עם שורת כלי הרכב הצבאיים – וכך למעשה תוך שלוש שעוד בלבד הסתיים המרד. אחרי הנסיגה, ראש הצבא שהוביל את ניסיון ההפיכה, הגנרל חואן חוסה זוניגה, נעצר.

מיד לאחר מכן מאות תומכי ארסה מילאו את הכיכר מחוץ לארמון, נופפו בדגלי בוליביה, שרו את ההמנון הלאומי והריעו.

שר בממשלת בוליביה, אדוארדו דל קסטיו, תקף: "מטרת הקבוצה הזו הייתה להדיח את הרשות שנבחרה באופן דמוקרטי".

מאוחר יותר ביום רביעי, שר הביטחון אדמונדו נוביו אמר "כעת הכל תחת שליטה". מוקף בראשי הצבא החדשים שמינה ארסה, נוביו אמר שבוליביה חוותה "ניסיון הפיכה כושל".

 

(צילום: Getty Images)

 

ניסיון ההפיכה הגיע ברקע חודשים מתוחים מאוד עם קרבות פוליטיים בין ארסה לבין בן בריתו לשעבר, הנשיא השמאלני לשעבר אבו מוראלס, על שליטה במפלגה השולטת. זאת בנוסף למשבר כלכלי חמור.

במהלך ניסיון המרד, זוניגה אמר לעיתונאים שהצבא מאס במאבקים הפנימיים ומחפש "לשחזר את הדמוקרטיה".

"אנחנו מקשיבים לצעקת העם כי במשך שנים רבות אליטה שלטה במדינה", הוא אמר, והוסיף שהפוליטיקאים "מחריבים את המדינה: תראו באיזו מצב אנחנו נמצאים, איזה משבר הם השאירו לנו".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE