הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפעם האחרונה שנבדה הצביעה לרפובליקנים הייתה בשנת 2004. אבל הפעם טראמפ מוביל
ג'ורג' וו. בוש היה המועמד הרפובליקני האחרון שגרף את מירב הקולות בנבדה – שמאז הפכה למדינה מתנדנדת, כאשר על פי הסקרים היא נוטה השנה לתמוך בטראמפ

הנשיא לשעבר טראמפ שומר על היתרון שלו באחת המדינות המתנדנדות הקריטיות להכרעת הבחירות לנשיאות 2024: נבדה, שלא הצביעה למועמד רפובליקני מאז 2004.

סקר שפורסם ביום שלישי על ידי ה-AARP מצא שלטראמפ יש יתרון של 3% על פני הנשיא ביידן בנבדה, כלומר הנשיא לשעבר מוביל עם 48% על פני ביידן שמקבל תמיכה של 45% מהמשתתפים בסקר. זאת כמובן במידה והבחירות היו נערכות היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

היתרון הצר הזה מתרחב ל-7 נקודות אם המועמד העצמאי רוברט פ. קנדי ג'וניור נכלל. קנדי עדיין לא התמודד על הכרטיס לנבדה והדמוקרטים במדינה הגישו תביעה שמאתגרת את הזכאות שלו לעשות כך.

היתרון של טראמפ בולט יותר בקרב בוחרים מעל גיל 50, שאמרו שהם מעדיפים את המועמד הרפובליקני על פני המועמד הדמוקרטי, זאת בפער דו ספרתי של 53% לעומת 41%, בהתאמה.

עם זאת, ביידן שומר על יתרון בקרב הבוחרים ההיספניים באותה קבוצת גיל, עם 51% לעומת 41% לטובת טראמפ.

"יש לנו אוכלוסייה היספנית עצומה, כך שהקול הזה יהיה חשוב", אמרה מריה מור, מנהלת המדינה של AARP נבדה. ההיספנים מהווים 22% מאוכלוסיית הבוחרים הזכאית בנבדה, לפי ניתוח של מרכז המחקר פיו משנת 2022.

נבדה היא אחת ממספר מדינות שנצפות בקפידה שעשויות לקבוע בסופו של דבר מי יחזיק בבית הלבן בשנה הבאה. המדינה המכרעת לא הלכה לפי מועמד רפובליקני מאז 2004, כאשר הנשיא ג'ורל וו. בוש רץ לנשיאות מחדש. אך ביידן זכה במדינה בקושי ב-2020, עם 50.06% מהקולות לעומת 47.67% מחלק הקולות של טראמפ.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE