הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפרוגרסיבים חוששים מהשפעה של הארגון היהודי החזק בפוליטיקה האמריקאית
אחרי שחבר 'הסקווד' ג'מאל באומן הפסיד את כסאו בפריימריז, פרוגרסיבים החלו לזעוק לגבי ההוצאה הכספית הגדולה של איפא"ק על פרסומים עבור המועמד שניצח אותו

דמוקרטים פרוגרסיביים הביעו דאגה לגבי ההשפעה הפוליטית של איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקאי, זאת אחרי שחבר הקונגרס הפרוגרסיבי ג'מאל באומן הפסיד את כסאו בפריימריז שנערכו ביום שלישי.

באומן, חבר ב'סקווד', הפסיד למנהל מחוז וסטצ'סטר לשעבר ג'ורג' ליטמר במחוז ה-16, הכולל חלקים מהברונקס ופרוורים צפוניים של העיר ניו יורק, שם יש אוכלוסייה יהודית גדולה.

על פי דיווחים תקשורתיים, ארגון הקשור לאיפא"ק בשם United Democracy Project, הוציא למעלה מ-14 מיליון דולר על פרסומות מגוונות, לא בהכרח קשורות לישראל, שנועדו לחזק את מסע הבחירות של לטימר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

פרוגרסיבים רבים הביעו את הדאגה שלהם מהכסף המעורב בפוליטיקה וחששו מההשפעה של איפא"ק על המירוץ, זאת כמובן תוך התעלמות מתרומות נרחבות של ארגוני שמאל רדיקליים ופילנתרופים כמו ג'ורג' סורוס.

כך למשל, הנציג המדוקרטי מטקסס גרג קסר, כתב בחשבון ה-X שלו: "הפסדו של באומן חייב להעיר את המצביעים הדמוקרטים: מיליארדרים משקיעים יותר כסף מתמיד כדי להשחיר פנים של פרוגרסיבים בפריימריז. בין אם זה איפא"ק, מפרקי הקריפטו, או לובי העסקים הגדולים, אינטרסים אלה מנסים לקנות את הבחירות של הדמוקרטים ואנחנו לא יכולים להמשיך לאפשר זאת".

דובר איפא"ק אמר בתגובה: "המצביעים בניו יורק בחרו בנציג דמוקרטי פרוגרסיבי התומך בישראל ושותף לערכים ולדעותש להם, ודחו נציג קיצוני אנטי-ישראלי, שדעותיו אינן מתאימות לזרם הראשי של המפלגה הדמוקרטית".

טענת ההשפעה של איפא"ק נדחתה על ידי אחרים. הנציג הדמוקרטי מניו יורק, ג'רולד נדלר, אמר כי "לא היה צריך שאיפא"ק תוציא כל כך הרבה כסף" בפריימריז, מכיוון שבאומן כבר היה "מחוץ לתחום" עבור מספיק אנשים במחוז שלו.

האסטרטגית הדמוקרטית ליס סמית כתבה: "זו שקר כה נתעב ומזיק שמשחק על נקודות אנטישמיות מגעילות. זה גם מפספס את העובדה שבאומן הצביע נגד ביידן ונגד מחוזו בדברים כמו חבילת התשתיות הגדולה ביותר בעשורים והוא הביך את המחוז שלו".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE